söndag 1 december 2013

Snövit



Hello folkes! 

Även fast jag inte firar jul så vill jag iaf önska er en glad 1:a advent. 

Har inte bloggat så mkt på siståen, har inte haft lust.. Ibland tar jag både små och stora pauser från mitt bloggande helt enkelt.

Igår spenderade jag hela dagen away from home, mest me de här sötnosarna
Philip och Nemi alltså .. Hehe




Min man jobbar vanligtvist inte på lördagar men han bytte med pappa så att han kunde sticka och jaga med sina vänner.

Jag ver inte om jag har nämt det tidigare, men min pappa äger en Restaurang på Ringvägen 147 som heter Snövit. Han har ägt den i mer än 30 år och är den enda på Ringvägen som inte har bytt ägare.

Detta är både bra och dåligt.

Bra för att folk vet att Restaurangen finns. Dåligt för att den tyvärr fått väldigt dåligt rykte pga stammisarna.

Nu är de på väg mot en förändring, men det går sakta eftersom att ekonomin är så pass låg att det inte går att göra en helrenovering.

Jag är uppvuxen med Snövit och även fast jag driver med restaurangen så ligger den mig väldigt varmt om hjärtat och den är viktig för min framtid.

Restaurangen ägdes först av min faster och är döpt efter henne , Snezana är Snövit på Serbiska. Pappa tillsammans med hans dåvarande kompanjon Anders köpte Snövit av Snövit :-) och efter ett par år så tog pappa över helt.

Nu jobbar min man där som kock tillsammans med min pappa och en väldigt söt tjej som heter Sigrid.

Jag och syrran, även kusinerna har jobbat där. Syrran absolut längst och jag efter henne. Vi har säker givit en 10-15 år åt restaurangen och fått både bra och dåliga erfarenheter, men det är givande. Man blir servicemånaderna och stresstålig.

Det har varit och är fortfarande en bergochdalbana och just nu bar det dalat ett bra tag och behöver gå upp.

Jag ber er om hjälp. 

Jag ber er om hjälp att ge Restaurangen en chans. Vill inte att ni ska känna er tvingade att gå, absolut i te. Men om ni är i närheten och vill äta god mat för lite pengar så är det perfekt att komma till oss.

De flesta stammisarna som givit oss dåligt rykte har faktiskt passed away. 

Just nu har vi en superbra AW meny som även går att avnjuta på helgen. På den menyn finns b.la. Den här goda burgaren. Men även fish and chips m.m.

Just nu får ni en utav AW rätterna+ en Öl eller valfri alkofri dryck för bara 99kr, jag lovar att ni kommer att bli proppmätta! 

Burgaren, hamburgerdressingen och barbecuesåsen är hemmagjorda ( av www.andrijasandor.blogspot.com) och ni får givetvist hamburgerbröd, och pommes till.

Jag och mamma åt det igår och höll på att dö så mätta vi blev! 




Be om extra ost, supergott!! 


Om ni tar er till Snövit och testar vår AW meny , let me know what you think 'key? 

Nu ska jag gå och fixa mig lite och åka in till stan med min man. Vi har egentligen inga specielle planer förutom att umgås fika och kanske fönstershoppa lite. Idag behöver jag inte klafsa runt i mina operationsskor, köpte mjuka och fina UGG Bailey Button igår, de enda skor jag kan ha + kryckor utan att mina operationssår gör ont.. Och de är supervarma! 





1 kommentar:

  1. Ååååh jag har inte varit där på jätteläng men ska självklart dit och prova burgaren under veckan!

    SvaraRadera