onsdag 6 april 2011

Kosttillskott jag rekommenderar!

Jag brukar lite då och då skriva att jag tagit animal cuts eller druckit en proteindrink osv.. men jag har inte riktigt talat om varför jag just har valt dessa kosttilskott eller om de fungerar. Jag tänkte lista mina favorit-kosttillskott, jag kommer inte att ta med Protein, den listan tar vi en annan gång.
Vi kan börja med att konstatera att det finns tusentals kosttillskott, alla utlovar resultat, alla har gjort några former utav "tester" som har fungerat när man jämfört "grupper" .. det där är oftast bullshit!

Kosttilskott ä inga mirakeltillskott, oftast ger de dig en större "mental boost" än en fysisk. De är till för att hjälpa er att nå ert mål och kommer inte att ersätta träning eller kost. Oftast kan man döma ett kosttilskott för tidigt, man kan tycka att det är skit, men man tänker inte på att man kanske käkade skitmat och tränade 2ggr på en månad.

Mina kosttilskott har det tagit mig många år att hitta. Jag har åkt på många nitlotter och spenderat tusentals kronor på kosttilskott som ska ha varit " supplement of the year" eller att någon känd fitnessprofil har gjort reklam för den och jag har gått på den.

Jag och min man har tillsammans hittat följande kosttilskott och vi använder dem båda i dagläget.. och guess what ? De fungerar!

 NO X-plode / BSN Nutrition


Utan tvekan den absolut mest illasmakande produkten jag provat i hela mitt liv. Låter som att ni vill prova den nu va?? ... Vad säger ni om jag säger att jag aldrig fått snabbare effekt av något annat kosttilskott? då kanske det inte spelar roll hur det smakar, eller hur?? Skämt åsido, detta är ett tilskott som sa intas ca 30-45min innan träning, om man tränar på morgonen så ska det intas på tom mage och det bör inte intas i samband med mat.
Man kan börja med 1 skopa i kallt vatten, för att sedan öka till 2 skopor (skopan följer med), man kan också blanda med ex. Fun Light .. men tro mig .. det smakar fan ändå. Jag kör just nu med smaken "Lemonade" och den är bättre än "Grape" och "Fruit punch".
Jag skulle kunna kopiera alla effekter som NO Exlode "ska ge" men det kan ni läsa om själva om ni googlar, det NO Explode ger mig är Energi,Energi och lite till Enegergi .. vilket resulterar i ökad styrka och mer pump på gymmet!
Jag brukar köra 1-2 skopor innan frukost och 1-2 skopor innan träning.

Hydroxycut Hardcore / Muscletech Nutrition



Blodröda kapslar som ökar temperaturen i kroppen, miskar hunger och ger energi, jepp, allt stämmer och! Jepp de va för bra för att vara samma så.. de förbjöds! Nu har de kommit igen men de är inte detsamma:(..
3x2 kapslar om dagen och inte med mat .. d mår man illa! Man rapar lite kemikalier, men de fungerar utmärkt .. synd bara att de är borta! ..Hydroxycut har en massa andra produkter med just deras "Hardcore" levde verkligen upp till namnet.

Animal Cuts / Universal Nutrition


Fettförbrännare i en liten påse, sjukt smart! Ett antal olika tabletter, alla med fettförbrännande,aptithämmande,energigivande, funktioner, man tar en liten påse på morgonen och en innan träning eller 3-4h senare. Jag kan inte riktigt beskriva känslan de ger, den är inte lika stark som tillksotten ovan, men jag har alltid gått ner mest i vikt under perioden jag använt dem.

Mitotropin / Gaspari Nutrition


Detta tillskott kickade igång min fettförbränning väldigt mycket och jag blev av med mina första 10kg med hjälp av det. När man är i början på diet och är väldigt trött och ofokuserad så hjälper mitotropin till och man blir mer alert. Den är väldigt stark och jag spydde nästan första gången jag testade.  Dosering 3 kapslar på morgonen och tre innan träning/eller på eftermiddagen.

Lipo 6 / Nutrex


Inga kommentarer ännu. Jag började med detta kosttilskott idag och återkommer med resultat.

Om ni har provat något tillskott som ni vill rekommedera så skulle jag bli väldigt tacksam om ni vill dela med er!

Bye!








8 kommentarer:

  1. Alla dom är dugliga, eller väldigt bra för den som passar på att gymma! Själv kör jag på Kreatin, väldigt effektivt när det gäller att bygga snabba och snygga muskler! Ett Protein jag rekommenderar för gymmare som vill bygga feta och snabba muskler! Har dock biverkningar, fast det har i stort sätt alla Protein :)

    SvaraRadera
  2. Tjena!

    Tycker du ska prova RAGE Extreme eller Jack3d som pre-workout...
    Har provat de flesta : Crack, RAGE Nitro, Superpump MAX / 250 & NO-Xplod. Och förstår verkligen inte hur du kan tycka om den. Jag blev bara skit dålig i magen av den och mådde allmänt dåligt.

    Sen skulle jag kunna rekommendera Gaspari Novedex caps, dock ska inte kvinnor ta det eftersom det är mycket testohöjande och tar bort östrogenet. Men kanske kan vara ett bra tips om någon manlig atlet läser detta :)

    Förresten, vad snackar du om "Anonym" ? Kreatin bygger inga muskler, utan gör så att musklerna samlar på sig mer vatten. Och sen när har protein bi-effekter? Lmao ..

    MVH Linuz Svenning

    SvaraRadera
  3. Hej!
    De biverkningar jag har fått från Protein är endast uppblåst mage och gaser :)

    När det gäller NO-Xplode så funkar den sjukt bra för mig. Men visst är det tur att det finns en massa olika kosttilskott,något för alla!

    Kreatin är ett bra tillskott och hjälper till men att öka styrkan, det kommer jag att börja med snart, men visst stämmer det att man binder vätska ...

    SvaraRadera
  4. så vilket är det bästa att köpa om jag vill gå ner i vikt? vilket ökar fettförbränningen mest och ger mest ork när man kör cardio?

    SvaraRadera
  5. Jag skulle köra på NO -explode och Animal cuts, för mig har de fungerat bäst!

    SvaraRadera
  6. De är piss ruttet... Köp Gainer och ceasin och amino syror de är de ända som funkar allt de andra är bara paceblo effekt

    SvaraRadera
  7. Hej Daniel och Liz! Jag rekommenderar inte gainer om du (Liz) vill bränna fett, om du inte ska ga det som måltidsersättare och då är det bättre med mat. whey protein är bäst om man vill gå ner i vikt snöigt min åsikt! Aminisyor är också helt ok men man måste ta så himla många per serving och det blir dyrt i längden.. Tycker jag! Ceasin har jag aldrig provat faktiskt! Jag tror fortfarande på animal cuts och no-xplode, det funkar för mig och för många jag känner! Prova dig fram.. Det är bäst så :-)
    Tack för tipsen Daniel!

    SvaraRadera
  8. hej, gick in i hos en gymmgrossist och kom ut med "thermo speed extreme" har du provat dem? annars kan jag höra av mig igen och säga vad jag tyckte om dem.

    SvaraRadera