tisdag 10 maj 2011

Jag suger, jag vet!

Hej!

Jag vill först börja med att tacka alla som läser min blogg trotts att jag inte skrivit något nytt inlägg på 100 år. Jag lovar att jag ska bli bättre och jag har faktiskt en ursäkt!
Mitt jobb! Jag har precis bytt position på mitt jobb och kommer numera att arbeta som resande informatör, vart jag jobbar och vad jag kommer att informera om är mindre viktigt, men jag kommer i alla fall att resa runt i sverige ca 2-3 gånger i veckan och besöka olika orter, stora som små.
Vart kommer ni in i bilden? Jo, jag kommer naturligtvist inte att sluta träna bara för att jag reser, det ska snarare bli en riktig utmaning och om tid finnes så kommer jag självklart att besöka ortens lokala gym eller självklart SATS om det finns ett på plats. Annars kommer jag att utföra fysiska aktiviteter på andra sätt, ojj det där lät fel, hehe .. jag äe GIFT och pratar självklart om fysiska aktiviteter såsom löpning och andra övningar som jag kan göra inne på mitt hotellrum eller ute med min egna kroppsvikt.
Jag har alltid tjatat om att träna hemma inte aaalllssss är som att träna på gym, men nu när jag inte har något val så kommer jag antagligen att få käka upp mina ord!
När vi ändå är inne på käka .. det är nästa utmaning, att planera min mat, för ni trodde väl ändå inte att jag kommer att moffa i mig hotellmat, typ Entrecôte med bea ?? Nog för att jag arbetar för ett väldigt generöst företag som antagligen inte skulle ha något emot detta men det blir nog ändå inlämnade kvitton med typ "tonfisk,isberg och gurka" hehe .. I´m A simple girl .. what ca I say?
Jag har nu gått ner 21 kg och väger 56 kg! Nu är min kropp i det "mjuka stadiet" dvs allt är väldigt soft. Eftersom jag har loosat denna vikt under så pass lång tid (ca 1 år) så har jag ingen lös hud eller så, faktiskt extremt lute bristningar, men jag har tappat ganska mycket muskler. Jag ska ner ytterligare några kilon och sen ska jag börja bulka hälsosamt och bygga, men det återkommer jag om senare.
Nu vet ni vad jag sysslat med och vad jag kommer att pyssla med framöver. Jag är väldigt förväntasnfull och nervös, men för att sammanfatta det helt enkelt glad! Det ska bli spännande att resa och och dela med mig ac mina erfarenheter till er. Det kan hända att bloggen blir lite personlig ibland, men självklart har vi träningen och hälsan i fokus så ni som vill skippa det personliga..typ " bla bla, jag saknar min man .. bla bla här är det vackert ..bla bla ..natur..bla bla" ja .. ni kan helt enkelt hoppa över den biten!
Jag kommer att skriva vart jag ska och om ni bor på orten eller i närheter så kan ni kanske rekomnmendera vart jag kan träna eller typ springa, ok?? Deal!
Annars? Träningen går bra??? ni frågar ju inget .. men men ... det är kanske mitt fel efter som jag har sugit på att skriva! Som sagt,... nu blir det ändring och nya tag!
KRAM!



1 kommentar:

  1. Hayhay!!! :)

    Det är alltid kul med nytt jobb och nya utmaningar!!!! När du kommer till att planera maten så titta in igen i min blogg för om du inte har varit inne på ett tag så lär du märka att jag lagt upp en hel massa nya recept!!

    Jag lekte fram en protein kaka " Tiny bomb" som har hela 29gr protein och bara 16gr kolisar med 4gr fett.... en laddning blir 21 kakor men den är ganska avancerad för den har 3 olika protein plus äggvita! men jag har lättare som "tiny bars" som är lättare och innehåller mindre kolisar!!!!

    Sen har jag en hel del mat som kan göras i mängder sen bara värma upp när det behövs!!

    Lycka till med det nya jobbet och dom nya utmaningarna " det finns inga problem! bara lösningar på olösta lösningar!!"

    SvaraRadera