måndag 28 november 2011

Hjälp! Se hit alla LCHF:are .. I need you!

Hej ... med risk för att upprepa mig .. till er som är kvar och fortfarande läser min blogg.

Jag har varit borta ett tag, både ifrån bloggen och lite i huvudet faktiskt. Jag tappade en massa vikt i somras och sen gick jag upp lite och nu så är jag ganska stuck. Jag har ingen lust att gå på svält-diet men vet också att jag inte kan hålla på som jag gör nu, alltså väga ca 62 kg och varken gå upp eller ner. JAG VET att 62 kg inte är jättemycket, men jag är 1,63cm kort loch går i princip endast upp på ben och rumpa vilket får mig att se 1,30 cm kort ut!
Jag kommer nu att få äta upp mina tidigare ord om LCHF, jag har sagt att det är bullshit osv.. jag vet fortfarande inte om jag tror på det men vad skadar det att prova?
Nu behöver jag ER hjälp! Nu är det JAG som behöver shape the fuck up och det är ni som är LCHF experter.
Jag laddade ner en App idag där man med hjälp av sin Smart Phone ska kunna läsa av en streck-kod och då se om livsmedlet är bra eller inte... den heter LCHF-guiden och jag vill bara säga att ni INTE SKA LADDA NER DEN! Jag trodde nämligen att den va som shape up Appen, att det redan fanns en livsmedels-databas som sa åt dig vad som är aja-baja att äta ( i LCHF fall Rött) och vad som är bra, but NOOO .. det är typ VI som laddar ner appen som ger betyg på vad vi tycker är bra. Jag skulle alltså i princip kunna skriva att Pasta och Ris är superbra och det är typ det stösrta No-No med LCHF.
LCHF är inte en nyhet helt och hållet för mig men när jag jämför den med Atkins så tycker jag att gubben Atkins var lite mer generös med information, han spaltade t.e.x upp alla grönsaker som var ok vs. not ok i jämförelse med LCHF som säger " Undvik det som växer under jorden", vaddå UNDVIK? Äta eller INTE? .. jag gillar inte flummiga directions.
Vart jag än vill leta info så hittar jag bara olika forum och alla "Proffs råd" kostar en massa pengar som jag VÄGRAR att betala!
Sååååå .. är det någon LCHF expert därute som kan ge mig förslag på en sight med ex. en förteckning på Livsmedel som är mer och mindre tillåtna med LCHF?
Jag är mycket tacksam för all hjälp jag kan få!
Nu ska jag gå och läsa Katrin Zytomierskas blogg .. försöka sålla all hennes " jagleverettsåhimlaperfektliv" bullshit och hitta lite nyttig info om LCHF .. hon har ju typ blivit värsta spokesperson för "Livsstilen" ...
Oh well ...
Det här var i alla fall mitt första LCHF - mål ... hojta om jag käkade något fel tack!
Middag:
I st ganska liten och jävligt hård avokado
1/2 varmrökt laxbit
till det åt jag lite lime/Aioli (utan socker).
Och nu dricker jag en kopp thé med lite lakosfri 15% mellangrädde i .
Känns så jävla weird att käka så mycket fett ..men men ... I have faith ... och annars kan jag ju bara gå tillbaka till att svälta igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar