fredag 29 juni 2012

Träning innan frukost bränner mer fett!

http://traningslara.se/naringsintag-vid-styrketraning-fore-frukost/

Bifogar en länk till varför man ska träna, alltså konditionsträna ca 45 min innan frukost, ni som är intresserade gå in och läs, jag tycker att det är bra skrivet.

Jag har äntligen möjlighet att träna innan frukost p.g.a min nya grymma cykel. Min gamla lät så himla mycket och var lite för jobbig att cykla på. Morgonträning på fastande mage ska inte vara högintensiv, tar ni i för mycket så är det stor chans att ni snabbt får blodsockerfall och då fuckar man upp hela dagen genom att må illa, bli seg och risken är större att man fuskar med maten.
Eftersom stt PW verkar vara så himla inne gå ut och gå , jag själv tycker att PW:s är en waste of time, kan bränna mycket mer kcsl genom att göra annat, men that's just me :-D
Unvik att styrketräna innan frukost, om ni är seriösa så är det bra att dela up träningen, kondition på morgonen och styrka på e.m funkar bra!
Själv kör jag just nu lätt morgonträning, lunch styrka, kvälls hardcore kondition.
Again .. That's just me :-)

3 kommentarer:

  1. Crosstrainer 45-50 mn eller lätt jogg 30 min och PW 20 min funkar väl också? :)

    SvaraRadera
  2. Powerwalk skulle jag köra mer än 20 min, annars tycker jag att det är effektivare att jobba,köra crosstrainer eller cykla.

    SvaraRadera
  3. Jag menade 30 min jogg och 20 min PW, totalt 50 min förbränning! Det är så jag brukar göra dvs uppvärmning genom PW 10 min, jogg 30 min och avslutande PW 10 min! :) (20 min PW vore ganska löjligt! ;)

    SvaraRadera