måndag 11 mars 2013

Gör en gastric bypass på mig själv!!

Jag är FET! .. Då menar jag inte att jag har en fet personligen eller nice bil .. Jag är fläskigt flabbigt äckel fet!

70kg väger jag och och är 163cm lång.. Ja ni kan tänka er hur jag ser ut.. Uuuusch!

Folk runtokring mig är snälla, alla förutom min man, de säger att det är ok, att jag ar varit sjukskriven i 3 månader och att det är därför jag inte är så fit... I wish!

Att jag har vrit sjukskriven har påverkat min ben, inte min mun!!
Safe to say att jag har ätit heelt fel!

Det är så lätt när man blir bekväm, man sitter framför tv:n, laddar ner det senaste Revenge avsnittet och tycker att det är heelt ok attkäka lite choklad eller chips... Newsflash! Det är INTE OK OCH SLUTAR MED ATT MAN VÄGER 70 jävla kg!!!

Nu tänker jag sätta stopp för det!
Jag börjar med att minimera sockret till det absolut nödvändiga, alltså ingen chocklaf ellet liknande. Jag kommet även att minimera snabba kollisar och utesluta helt onödiga fetter och ökar protein intagen ganska rejält.
(Läs tidigare inlägg i min blogg om ni vill veta lite mer om bra/dåliga kolhydrater,protein och fetter)

Frukosten kommer att bestå av antingen havregrynsgröt med en proteindrink eller laktisfri lättyoghurt med lite Paulùs müsli och någraäggvitor. Alla portionet lagom stora .. Ellet små.

Lunch
Kycklingfilè eller Tilapia med typ en kopp råris och lite sallad, kanske en avokado.

Middag
Tonfisksallad, eller kyckling eller tilapia med sallad.

Mellanmål finns inte, jag steker upp gansk mycket kyckling eller tilapia på en gång. Blir jag hunrig så tar jag några tuggor utav det som finns.

Men fyfan va hungrig jag är jämt!!

Det krävs mycket för att göda den här stora kroppen så nu måste jag svälta den liiiite, inte mycket, inga psychodieter som tidigare, bara vänja den och göra en liten gastric bypasd på mig själv.

Jag vet, de flesta vet , hur de ska gå ner i vikt!! Jag måste bra lista ut hur jag ska behålla den.

Jag kommer inte att kunna träna normalt på ett tag och hoppas på att kunna gå ner några kg till att börja med genom att göra den här ändringen i min kost, hoppas det går bra!

Finns det någon som läser som går igenom samma sak som mig?? Lämna gärna en liten kommentar, det känns alltid bättre att inte vara ensam :-)

Kram
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar