onsdag 11 december 2013

Food prep.

Hello, 
Jag är en riktigt lat jävel och om det inte finns mat klar när jag är hungrig så skiter jag i att äta, eller så äter jag skit!
Eftersom jag numera har koll på kosten så äter jag inte skit utan skippar ist att äta i huvud taget! 

Går jag ner i vikt av det? 

Absofuckinglutely not! 

Kroppen stänger ner sig och ämnesomsättningen vägrar att arbeta och bränna "bränsle" om den inte får något att jobba med.

Just nu har jag ingen aptit whatsoever! 

Det är inte jag. Jag  är den som konstant är sugen eller hungrig, jag är den som alltid kan äta.

Well inte nu, nu har jag svårt, men äta måste man! 

Idag har jag därför lagar en massa mat sim jag ska tvinga mig själv att inta var 3:e timme i små portioner.

Allt är Lchf.

Fisk - Lax 
Kött - mini nötbugare med feta och goudafyllning.
Fågel - kycklinglår 






Laxeb och kycklingeb är det inga konstigheter med. Kryddar dem så som jag kryddar allt, med vitlökspulver grillkrydda och Vegeta.

Mini nötburgarna, som egentligen är misslyckade köttbullar slängde jag bara ihop påtungefär.
Jag hade ca 250g 10% nötfärs som jag blandade med en matsked cremefraiche, lite grädde, lite parmesan  och ett ägg. Sen fyllde jag varje liten burgare med feta och gounda och stekte på smör. De blev Supergoda! 



De krympte dock, men de blev faktiskt perfekta för mina minimål.

Slutresultat:


Nu är jag helt covered in Grease och tänkte ta en snabbdusch och kolla in en bra film (hoppas jag) det blir Pacific Rim.

Btw.. Har ni sett säsongsavslutet på SOA? 
Såg det idag :-(((((( 

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar