tisdag 10 december 2013

Maaaaaaaat

Mår lite bättre, men har ingen aptit vilket är superweird för mig :-/
Var ändå tvungen att äta och passade på att slänga på en rejäl karrébit med ben.




Inga konstigheter med Karrén. Kryddar den med grill och vitlökskrydda och äter den rosa. Javisst, jag äter fläskkött rosa, annars smakar det ju sandpapper! Och NEJ det är inte farligare än att äta en blodig Entrecote bit.

Medans köttet steks så blandar jag mogen avocado med en klick cremefraiche, parmesan, grillkrydda, vitlökskrydda. För att röran ska få lite syrligare smak så häller jag i lite rödvinsvinäger och till sist några feraostkuber.
 Jag mosar allt förutom fetaosten, tkr det är godare att separera dem.



Till sist strör jag bara på lite extra parmesan på köttet.. And that's It! 

Inga artistiska matbloggsbilder, bara enkla bilder på enkel Lchf mat! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar