fredag 28 januari 2011

Svar på era frågor.

Vi har en sån(motinsscykel), fast lite mer modern och den är typ varken eller, eller jo.. Jag använder den ibland, typ då jag kollar på tv, så kan jag sätta mig och cykla. :)
Men det är typ då jag har tråkigt och känner för att röra på mig. :)
Jag och min pappa går efter LCHF eller typ GI, men vi vet typ inte skillnaden, skulle du kunna förklara den, min pappa och jag är som ''tjockisarna'' i våran familj och ska börja träna (iaf jag) och äta bättre och nyttigare! (Det går bättre gör mig än min far)
Men ändå! :)


Tack på förhand! / Jennifer


Hej!

Jag skulle vilja att du och din pappa läste igenom mitt inlägg om Atkins Metoden, jag tror nämligen att den kommer att ge er bra resultat och lära er mycket om hur ni ska äta i framtiden också.
När det gäller träningen så är det bara att cykla på kväller på den gamla cykeln, eller investera i en ny, det finns jättebilliga på blocket.
Det som skulle vara bäst vore om du drog med Pappsen till gymmet, då får ni spendera kvalitetstid med varandra somtidigt som ni gör något bra!


 
Jossan sa...
Hej Anna. Jag som är nattarbetare undrar hur du tycker man ska lägga upp sina måltider. Just nu äter jag frukost runt kl 15 och middag kl 22. That´s it. Visst slinker det ner en frukt eller två ;) Sjukt bra blogg btw
Hej!

Tack så mycket för att du tycker att min blogg är bra, då gör jag alltså rätt :)
Eftersom att du har ett annat dygn än vad vi "dagarbetare" har så är det viktigt att du äter bra och ofta. Det spelar ingen roll vilket klockslag din frukost är, det är ändå viktigt att du får i dig bra långsamma kolhydrater, Protein och bra fetter. Jag skulle undvika socker om jag va du, och istället fokusera på goda mellanmål som. T.e.x. lättkesella med bär om du känner för något sött eller ett kokt ägg och kalkon/rökt skink om du vill ha något salt. Du bör inte skippa kolhydraterna eftersom att du behöver energin, men skippa de "snabba" för de kommer inte att hjälpa dig, de kommer endast att göra dig trött.
Jag vet att du kanske inte hinner, men ditt arbete kräver att du planerar in träning, kroppen blir starkare och orkar mer.

3 kommentarer:

  1. Hej !

    Vill du vara med och tävla om veckans blogg !
    Besök då www.skrh.blogg.se och kommentera inlägget att du är med !!

    Lycka till! :)

    SvaraRadera
  2. Mycket effektivt och väldigt dopingklassat/olagligt i sverige, men tack för tipset Andreas :)

    SvaraRadera