måndag 24 januari 2011

Träningsdagbok

Idag körde jag ett bröstpass med min underbara vän Bea. Varken jag eller hon var särskilt upplagda för att träna men som tur är så fanns vi där för att pusha på varandra. Efter en fika på Åhléns så bar det av till Sats Zenit. Herregud va fullt det var! Fyfan för alla "detärnyttårochjagskabliduktig"-a personer, missförstå mig inte, jag tycket att det är superbra när folk bestämmer sig för att börja träna, det är bara det att vid första vårtecknet så kommer dessa människor att sitta på en uteservering och ta sig en bärs eller ett glas vin, och då kommer allt att vara som vanligt på gymmet igen.

Vi började passet med att värma upp, sittande Cykel och Intervallträning 20 min.
Sen började vi bröstpasset med....

Bänkpress
Uppvärmning ca 20 reps med bara stången.
1: set 30kg x 15 reps(repetitioner)
2:a set 35kg x 6 reps
3:e set 40kg x 3 reps, med hjälp av min träningspartner.

Chest Incline (maskinen)
1:a set 10kg x 20 reps
2:a set 15kg x 10 reps
Efter detta så gav vi upp, maskinen var så himla trög att det inte gick att träna på den, den hackade och var allmänt dåligt smörjd, mycket dåligt.

Iställer så körde vi hantelpress på sne bänk
1:a set 8kg hantlar x 20 reps
2:a set 10kg hantlar x 16 reps
3:e set 12kg hantlar x 5 reps

Till sist blev det Dips på maskin:
1:a set (uppvärmning) 20kg x 20 reps
2: set 40kg x 10 reps
3:e set 50 kg x 6 reps

Träningen avslutade vi med sittande cykel och intervallträning i 20 min.

Efter det blev det skitsnack i ångbastu och vanlig bastu.

Nu ska jag äta lite Tilapia filé, koka ägg, tina fisk och förbereda matlådorna till imorrn!

That´s all for today!

Any questions?????



Jag och Bea .. hahaha ... vi kan ju i alla fall satsa på att se ut så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar