söndag 13 februari 2011

Lite svar på era frågor ...

Hej!! Kul att läsa din blogg. Tänkte bara fråga hur du gör med kosten? Äter du alltid tok nyttigt eller har du tex 1 dag i veckan där du äter vad som helst?? Är bjuden på middag på söndag och undrar om jag kommer kunna äta något de bjuder på eller hur jag ska göra... Känner mig väldigt enformig i maten, vore kul om du berättar vad du brukar äta. Mvh Angelina

Hej Angelina!

Ursäkta för mitt sena svar, middagen är ikväll va?
Jag följer just nu en ketosdiet, vilket i princip innebär inga kolhydrater, lite fett (bra fett) och mycket protein. Jag har 1 dag i veckan då jag år äta precis vad jag vill. Du behöver inte köra ketosdieten för att ha en "ätardag", men själva syftet med ätardagen är att du inte äter mycket kolhydrater och fett resten av dagarna. Det är perfekt att använda ätardagen när man är bjuden på middag, va bara beredd på att du antagligen kommer att äta mer än alla andra som sitter vid bordet:)
Angående din "enformiga kost", tyvärr så blir det väldigt enformigt när man dietar, men känner du att du går ner mycket i vikt så kan du alltid ta små steg och bygga på med lite bra och långsamma kollisar, men du måste hela tiden hålla koll på att inte äta för mycket, och vara beredd på att gå tillbaka till det enformiga ätandet igen. Hoppas du fick svar på din fråga, annars är det bara att höra av dig igen :)


Tänkte kolla om du har något tips till mig. Jag är 154 cm lång och väger ca 60 kg, vilket är lite för mycket. Har sen januari kört på LCHF metoden och den funkar utmärkt för mig - har en ätardag i veckan. Jag kör promenader på morgonen innan frukosten, ca 30 min. Och sen kör jag 30-45 min på min twist step (trappmaskin) på eftermiddagen. Jag vill gärna bli mindre över allt så de känns mer okej med min längd. Har du nått tips? :)
Hej Carolina!


Om du har kört LCHF sedan Januari och tränat på samma sätt så skulle jag vilja säga att du behöver förändring. För det första så måste du se över maten, äter du mer än vad du förbränner? Prova att öka träningem, kanske 1 h promenad, eller 30 min jogging och minst en timme på din trampmaskin. Kroppen vänjer sig väldigt lätt vid en typ av träning och behöver hela tiden motsånd. Prova med att intervallträna, t.e.x. när du promenerar, varva promenaden med att springa, alltså gå 5 min snabbt och kuta, gå sen kuta .. osv... samma sak på trampmaskinen, prova med att trampa lagom och varva med att trampa snabbt .. men.. det viktigaste i slutändan är ändå maten, LCHF tillåter väldigt många kalorier och ätardagen också, jag vet att det är dyrt och jobbigt att ta sig till gymmet, men du behöver styrketräna mer. Mer muskler = mer fettförbräning och en snygg,stark och fast kropp. Träning får alldrig vara "skön" eller "bekväm" , det ska vara jobbigt och ibland gör det t.o.m ont, om du vill vara fin ... så får du lida pin :)



Hej!
Hejsan! Jag trillade just hit för första gången (via twilightmoms.com) så jag har inte hunnit läsa så mycket. Men tänkte att jag kunde passa på och fråga ändå ;) Har du några bra tips på hur man får ett tight ass? Nu ska jag läsa vidare :)

Hej Johanna!
Absolut! Det finns många bra övningar för att få ett tightare ass, men det största problemet är inte att hitta rätt övningar, det är oftast maten som är den stora boven. Alla har vi en fast och fin gluteus muskel, den sitter precis där den ska och den hänger aldrig. Det är fettet som vi lagrar ovanpå som gör att vårt ass ser hängigt ut.
Men övningar var det ...
Djupa knäböj med brett mellan benen, denna övning aktiverar hela benet med targets the ass p..g.a att du står bredent.
Benpress med breda ben, samma här, aktiverar hela benen med mer rumpa eftersom det är brett mellan benen.
Utfall, gamla hederliga och fruktasvärt jobbiga utfall, de är great.
Kick-backs, på gymmet finns det en massa variationer på kick-back maskiner, alla är super och islorerar oftast gluteus musklen väldigt bra.
Liggande leg curls, aktiverar baksida lår och rumpa.
Sumo squats, inta sumoposition, var rak i ryggen, håll en vikt framför dig och stå så brett du kan med benen, böj på knäna och på vägen upp dra in och spänn rumpan.


....... det var några stycken:) ...... Lycka till nu!!!!!!

3 kommentarer:

  1. man ser bara svaret på fråga 1

    SvaraRadera
  2. Hej igen!! Middagen vart inställd så jag behövde aldrig oroa mig. Har kört min diet i ca 2 v varierat med träning 5dar i v. Blandat styrka och kondition, känns som min träning liknar din ganska mycket. Har dock inte börjat med lika mkt intervaller än, förutom när jag kör corepulse.. Men det kommer,måste bygga upp min kondis först bara. Jag har hittills gått ner ca 4 kg och jag var inte direkt stor innan. Kul med snabba resultat!! Jag äter lite fett o lite kolhydrater,riktar in mig på proteinet. Dock så äter jag havregrynsgröt på morgonen, en kille på gymet sa att jag behöver kolhydrater på morgonen o efter träning, efter träning och till mellanmålen tar jag proteinpulver.. Vad tror du om frukosten, blir det för mkt kolhydrater?? Hur länge kör du dieten?? Hittat lite olika matalternativ så det funkar, men äter så mkt grönt(spenat,groddar osv) så jag blir nog grön själv snart.. Älskar ju kaffe, har dragit ner mkt men dricker kanske Max 5 koppar om dagen, hur påverkar kaffet fettförbränningen o träningen?? Är 174 o väger nu 65kg. Målet är att må bra självklart och ha en snygg muskulös fast kropp.. Sista frågan, känns som jag får boka tid hos dig snart och konsultera om allt som jag undrar över.. Jag dricker whey 80, biffen på gymet tyckte det var passande, vad tycker du?? Kram och tack för dina svar!!

    SvaraRadera