fredag 11 februari 2011

Man kan om man vill!

Jag är rastlös och allt är SL:s fel. Allt började imorse när det tog min 1h 40 min att komma till jobbet istället för 30 minuter. Jag var lite grinig på förmiddagen men det gick över fort. Idag var min Cardiodag så jag tänkte att det vore perfekt att köra ett pass efter jobbet. Jag öppnade SATS hemsida för att söka efter ett pass helst Cykel pulse som är mitt favorit pass just nu, men det fanns nada. Missförstå mig inte, schemat var inte tomt, men alla pass börjar kl: 17.00. Är det bara jag som tycker att det är en sjukt dålig för att inte tala om orättvis tid att börja pass på? De flesta arbetar faktiskt till kl 17.00 och alla har inte flextid som man kan plocka ut för den måste man spara till ALLA FÖRSENINGAR P.G.A. SL. Allstå Fredag efter 17.00 så är det i princip tomt på de flesta av SATS tränings scheman.
Går all Sveriges befolkning hem och har fredagsmys? Är det bara jag som är knäpp för att jag inte är sugen på ost,kex och vin så fort klockan slår 17.00 på en fredag? Kanske är det så ... men jag står för det!
Aaanyway..på grund av att det började snöa i sverige " big chocker" så vågade jag faktiskt inte ta mig till gymmet efter jobbet, jag kände faktsikt inte för äventyret "hur ska anna ta sig hem" efter träningen och eftersom jag har en motionscykel hemma så bestämde jag mig för att kombinera fredagsmys med cardio. Nu har jag vikt tvätt,kollat på Let´s dance och Parlamentet (som för övrigt är genialiskt),handtvättat min sidenpyjamas,Tränat (ska stkriva mer om det straxt), Cityville-at,Farmville-at.... min poäng är att det går att kombinera både nytta och nöje.
På fredag eftermiddag när alla sitter och äter fredagsfika och jag äter min fisk, eller kyckling innan träning så får jag alltid samma fråga:
- Hur orkar du?
Jag svarar sällan, jag brukar bara rycka på axlarna och fortsäta äta min man. Det jag egentligen skulle vilja svara är:
- FÖR ATT JAG VILL.
Lusten finns inte alltid där, orken finns inte alltid, motivationen svajar, men viljan finns alltid.
Jag tittade nyss på nyheterna där de visar klipp ifrån Egypten. Folket vann, deras enväldiga president ska avgå, allt detta blev möjligt bara för att folket hade VILJAN.
Jag vet att jag drar väldigt drastiska paraleller nu, men It´s basically the same shit. Vill man, så kan man.
Hoppas att jag kan inspirera någon till att börja VILJA..... det behöver inte handla om träning, men att vilja ta hand om sitt kropp borde vara ett msåte hos alla människor.

Jag kunde som sagt inte gå till gymmet idag, så min träning blev hemma.
Jag gjorde 3 set knäböj á 20 reps och direkr efter utfall ca 20 reps per varje ben.
Sen gjorde jag 3 set breda knäböj á 20 reps och direkt efter utfall 20 reps per ben.
Cyklade gjorde jag med intervaller, kombinerade att cykla i backar och att cykla snabbt och vilade i lagom takt, detta gjorde jag i ca 60 min.
Efteråt gjorde jag ca 3 set crunches ca 20 reps och strechade lite.

Ett helt ok pass för att vara hemma. Nu sitter jag och tittar på Dexter samtidigt som jag oroar mig lite för hur min man ska komma hem ifrån jobbet ikväll.. och det mina vänner är mitt fredagsmys :)

later .....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar