fredag 4 februari 2011

Träningsdagbok Onsdag,Torsdag & Fredag

Hello!

Jag vet, jag har sugit på att uppdatera min Träningsdagbok den senaste veckan, men det är för att jag har kört så jävla hårt!

Jag kom hem ifrån ett träningspass med min man för ca 1 h sedan och tänkte genast att jag behöver uppdatera bloggen lite!

Jag börjar med Onsdag ... då var det dags för tung benträning.

Ben
Gym: södra station
State of mind: Trött men ändå sjukt peppad.

Jag började träningen med djupa knäböj.
Uppvärming: Bara stången (ca 20kg) för att bli varm och för att få in övningen.

1:a set 30kg x 15 reps
2:a set 35 kg x 8 reps
3:e set 40kg x 2 reps , sen dropset med 25 kg x 20 reps.






Nästa .. Benpress...
Uppvärmning: 50 kg x 20+ reps

1:a set 100 kg x 20 reps
2:a set 140 kg x 8 reps
3:e set 180 kg x 2 reps, sen dropset med 100 kg ca 20 reps.



Sen var det det dags för lite baksida lår med Raka marklyft ...
Raka ben,rak rygg, på vägen upps ska ni dra in rumpan och spänna den.Den här övningen är bättre att köra med lättare vikter, om ni gör rätt så ska det strama i baksida lår och rumpan ska vara spänd hela tiden.
1:a set 25 x 20 kg
2:a set 30 kg x 15 reps
3:e set 35 kg x 7 reps



Tänk på att det blir lättare att hålla i stången om ni har straps och att ni skyddar ryggen med träningsbältet!

Benträningen avslutade jag med 3 set kickbacks på en grymt bra maskin (inte lika bra som but-blastern) där man i stående position står men ett ben på en platta och pressar bakåt, vikterna lägger man på själv. Den här maskinen har jag bara sett på SATS södra station och jag kommer inte riktigt ihåg vad den heter :( aaanuway .. det finns liknande maskiner på andra sats och de är bra att avsluta träningen men!


Men all denna träning var inte nog för mig ... även fast mina ben och rumpa gjorde ont som fan så klev jag iaf på löpbandetoch körde en liten intervallrunda på ca 13 min med ca 5 st intervaller. Kanske var detta inte så smart .. men jag ångrar det inte!


Torsdag - Kondition+mage
Gym: SATS Zenit
Spinning Pulse 55 min.

Jag och Jossan bokade redan i onsdags in oss på ett Spinning Pulse pass. Vi visste inte riktigt vad vi gav oss in på så vi var kind of nervösa innan vi skulle gå in. När vi hämtade ut biljetterna så frågade vi en kille som jobbar i receptionen, som för övrigt är super trevlig jämt, om hur passet var. Han sa att det var The rolls roys of spinning och att vi skulle tycka att det var askul! Sen fik vi ett pulsband med ett nummer som man sätter fast under brösten och var till för att mäta pulsen during the spinning. Inne i spinningsalen fanns det en stor projektor med allas nummer och puls. Sen var det bara att lyssna på instruktioner och hålla koll på pulsen. Tiden gick jättesnabbt och vi blev dyngsura. Det roliga med passet var att man tävlade mot sig själv hela tiden och verkligen strävade efter att hålla en bra puls, vi kommer definitivt att göra om detta och ni borde också prova!!!

Sen körde vi lite Crunches... strechade och avslutade med att basta!

Jag återkommer med fredagens träning imorgon .. orkar inte skriva mer nu och msåte även gå och pussa på min man lite :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar