torsdag 26 maj 2011

En mycket trevlig stad ...

Borlänge ... förutom att det luktade en hel del gödsel när vi kom fram så är det väldigt svårt att hitta något negativt med staden. Den är mysig, den har coola små affärer, ett underbart litet bageri, hotell som är mysigt och bekvämt med utomordentligt seviceminded och genuint trevlig personal... men det bästa med Borlänga är Atlantum gym. Herregud vilket gym! så jävla hardcore, i receptionen arbetar det världens trevligaste tjej, en f.d. IFF pro BB vid namn Klaudia Larson, hon har tävlat på olympa nivå i bodybuilding, ett riktigt snyggt muskelpaket, men var ändå så himla ödmjuk och trevlig, hantlarna var stora och maskinerna gamla (ej slitna) och basic och det fans TRE boxningssäckar! Min man hade älskat gymmer och jag skulle jättegärna vilja träna där igen.

Jag var tvungen att förbereda mig lite innan jag åkte ... en gång var det ok att äta Entrecôte, men inte varje gång ..



hehehe .. den största vikten på gymmet ..


Jag försökte mig på att träna kvällen innan också, men det gick sådär .....


Jag hade ordnat allt inne på hotellrummet så att jag skulle få plats att hoppa utan att slå sönder något och t.o.m. lagt en ljuddämpande matta på golvet. Desperate housewifes var på TV och jag var supertaggad. Efter ca 5 hopp så går hopprephelvetet sönder!!!!!! Ute blåste det och regnade så det fans lixom ingen chans att gå ut och springa eller liknande. Hopplös situation?? Nope, det finns inga sådana!
Jag gav mig fan på att jag skulle bli svettig så jag använde mig av de "redskapen" jag hade ...

Squats ...

Step up ...



"Grod" hopp ... svårt att fota ..


Och till sist lite crunches ,,,


Svettig blev jag i alla fall!


Ni såg att jag hade förbetett matlådor innan jag åkte .. men vad gjorde jag sen? käkade mackor?? nope ..


Planering .. planering ..och planering!

Jag räknade ut ungefär hur mycket mat jag behövde, kycklig var lättare att laga och håller länge, rostbiff är alltid lätt att äta on the go och proteinpulver är ju alltid klockrent. Gurka,Isberg, eko-balsamico och kryddor, allt går att bära med sig.

Sen uppstår det ju alltid nödsituationer. Jag och min kollega tog en kvällsprommis till Kupolen shoppingcenter, klockan blev sent och jag behövde mat innan träningen. Jag sprang in i ICA kupolen för att köpa lite rostbiff vid deli disken och såg att man kunde sätta ihop sin egna sallad. Asfräscha råvaror och rostbiff ingick. Jag fick en sallad på rostbiff (200g), gurka och cornichons för 52 kr!!!!
Ingen olja,ingen dressing .. bara bra råvaror!!
ME LIKES!

Borlänge får av mig <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar