fredag 21 oktober 2011

If there Is a will, there Is a way!


Varje morgon (förutom tisdag) har jag ställt mig på vågen och den här veckan har gett resultat. Bara lite FYI jag har inte gått ner i VIKT så mycket, det mesta är vätska jag samlade på mig förra veckan när mitt andra "Jag" hade en svacka. Även fast det inte är vikt utan bara vätska så är det resultat som ger motivation att fortsätta.

Igår tränade jag inte på gymmet utan cyklade hemma. jag har "lånat" sesong 2 av True Blood och brukar cykla minst 1 avsnitt. Apropå cykel, alltså motionscykel, jag kan inte nog med poängtera hur bra det är att ha en sån hemma, speciellt ni som har barn. Idag pratade jag med min kollega som har svårt att komma iväg på sin träning, motivationen finns med tiden är knapp. Jag föreslog en mottioscykel, då har hon inga ursäkter att inte träna utan kan även göra det hemma både när dottern sover, men även när hon är vaken.
If there Is a will, there Is a way!

Ikväll ska jag sätta mig och knåpa ihop en bra förklaring till hur jag tränar just nu, för det är grymt!

Men nu kommer enligt önskemål en begäran på vad jag har ätit idag (hittils):

Frukost
4 st äggvitor
5-6 skivor rökt skinka
2 st ostsskivor ( bara för att det är fredag)
och liite paprika och gurka.

ca. 3 koppar kaffe med laktosfri lättmjölk (Msåte minska på mjölken)

Mellis
1/2 kesella med fun light
1 kopp kaffe med laktosfri lättmjölk

Lunch
Tonfisk - Tomat och basilica
Med en sallad på : Tomat,Gurka,Lök och Paprika
1 matsked Keso

Mat innan träning ...
Vet ej ännu .. men misstänker att det kommer att likna lunchen väldigt mycket!

Imorgon är det ätardag, därför ska jag ikväll för första gången baka en banankaka med kesella topping (ni vet den där som man har till morotskaka).

För att avsluta så vill jag rekommendera 2 st appar, de finns definitivt till Iphone, Android och OVI. här kan ni hålla koll på hur ni ska äta, vad ni ska äta, hur mycet ni ätit och all nutritionsfakta som ni behöver finns en databas med nästan alla livsmedel som finns. FatSecret är lite roligare med ShapeUp har en bättre Databas.
Man kan räkna ut hur många kalorier man behöver för att nå en specifik målvikt och följa sitt mål. Sen kan man ju inte ljuga för sig själv när man skriver ner allt och den räknar ut åt dig hur många kalorier du faktist fått i dig .. eller jo .. man kan ju låta bli att skriva ner kanelbullen eller Milkshaken ..



FatSecret / Kalori counter
Calorie Counter by FatSecret for iPad
Shape Up Club / Kalori counter
Calorie Counter - ShapeUp Club

Ha en nice fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar