onsdag 30 november 2011

Hej då ätardag!

Jag har accepterat mitt öde, jag måste ge upp min ätardag! Om jag ska ge LCHF en fair chance så måste jag göra det fullt ut!
Inte bara ska jag ge upp ätardagen utan jag ska försöka att sluta upp men lightprodukter och tuggummi.
Fan .. vad ar jag gett mig in i?
Har jag talat om för er hur jävla licrädd jag är?
Just nu sitter jag och äter en massa fett..känns mycket konstigt. Jag är i princip van vid att skippa kollisarna men då brukar jag i regel skippa fettet också, nu är det helt plötsligt tillåtet och jag äter Aioli till maten och dricker kaffe med grädde.
Min man är Über-skeptisk, han tror att jag kommer att gå upp i vikt ännu mer .. och jag delar hans rädsla helt och hållet men håller inte riktigt med.
En sak är vi i alla fall överens om, det är bra att jag gör något helt själv utan att han är inblandad i huvud taget.
så här såg min frukost ut imorse (kunde btw inte äta upp allt) :

Hojta till om ni (LCHF:are) tycker att något ser fel ut på tallriken:)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker tallriken ser bra ut! Kanske du kan lägga till även mer fett... Läskigt jag vet, men det ger resultat fortare än om man fegar.
    Prova med kokosolja (inte silverpaketet som är som att jämföra smör med margarin) i te/kaffe eller bara ovanpå maten. Ger mer fett och känns inte lika illa som fett från mjölk.
    Lycka till!
    //Karin

    SvaraRadera
  2. ÅÅ karin jag som känner mig elt plufsig idag, tror t.o.m. att jag har gått upp i vikt:( Tror du att det kan ha med att kroppen behöver ställa om sig? Jag var ju typ helt kolhydratsfri när jag började med LCHF ...
    Tsck för att du stöttar!!

    SvaraRadera