måndag 19 december 2011

2 dagar kvar till Operation ..

Kom just på att jag glömt att berätta en sak! Jag har två knäppa fötter, de är platta, snea och håller inte upp min kropp som de ska, resultatet är att de gör ont,+ ryggen och mina knän. Nu är det så att jag har världens bästa jobb med grym försäkring som tillåter mig att operera båda fötterna. En i taget!
På onsdag sker den första operationen och därefter kommer jag att vara sjukskriven i ca 6 v och handikappad i ca 3-4 månader.
Det här betyder inte att jag kommer att sluta med träning, det ska tvärt om bli spännande att prova på nya tekniker och att få känna på hur det är när man tränar och inte ka använda benen.

Igår hade jag min "Mer fett" - dag och åt väldigt god fet mat.

Frukost: 2 st Äggvitor + 1/2 kabanoss ( 0,8g kolhydrater/100g).

Mellis: 1 ägg + 1/2 Kabanoss.

Lunch: 1 kycklinglår + skinn (vet inte om det var så smart att äta skinnet med tanke på att det kan innehålla socker)

Mellenmål: ca 100-150g Entrecote+ lite vitlökssmör

Kvällsmål: ca 100-150 gEntrecote+lite vitlökssmör

Det här blev som ni ser mer än 50g protein, men mina feta dagar får vara lite matigare, om viktnedgången stannar så minskar jag bara på maten.

Imorse vägde jag mig inte efter som jag sent igårkväll fick mens och då brukar vågen i regel inte stämma.

Har fortfarande svårt att gå på toa :(

Några förslag? som inte är fiber och kolhydratspackade?
Har provat dulcolax men får bara diarré av det :(

2 kommentarer:

  1. Extra magnesiumtabletter brukar hjälpa! Runt 300-600mg per dag regelbundet brukar jag köra på eller bara en hög dos runt 1200 mg när det krisar. Man får testa sig fram. Och kaffe med massa vatten :)

    SvaraRadera