fredag 16 december 2011

3 dagar = 1kg

Jag började med 60,8 kg och nu efter 3 dagar väger jag 59,8. Det är inte vattenvikt, den förlorade jag redan för 2 veckor sen när jag gick från 61,6, detta är bara fett! Coolt va?
Men för er som vill köra LCHF och göra detta på 3 månader, för all del .. go ahead :)

Dag 4 (NoFat), Eftersom (MerFett) dagen var igår så förväntade jag mig att jag skulle väga mer idag, jag hade fel. Jag vägde 200g mindre! Kul! Jag åt t.o.m. lite mer än 50g Protein men det funkade ändå. Jag tränar dessutom varje dag, men det blir ingen hård träning, det rekommenderar jag inte. Det orkar man inte heller eftersom man inte direkt har överflöd av energi när man äter som jag gör.
Jag försöker även undvika större mål, jag går iställer och tar några tuggor av maten hela tiden, annars riskerar man att äta upp alldeles för mycket av maten på en gång och an blir dessutom fortare hungrig.
Idag har jag druckit två koppae thé med sötningsmedel .. ajabaja! ja veet! Men det är min svaghet och sötningsmedlet har 0g kolhydrater så det påverkar inte mitt blodsocker och förhindrar inte min ketos.

Idag har jag med mig i mina matlådor:
4 äggvitor
150g tilapia
100 g Kycklingfilé
Tilapia och Kycklingfilé är båda stekta i teflonpanna och med 0g fett.

Idag är den hårdaste dagen, men jag känner mig ändå förvånansvärt pigg :)

Byxorna känns lösare.. så det känns som om jag är på väg åt rätt håll ...

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar