onsdag 7 december 2011

Inte ett gram!

Jaha .. nu har man käkat LCHF i 2 veckor och gått ner .. inte ett jävla gram!
Jag läser just nu Sten Sture Skaldemans "Ät dig ner i vikt" som jag insåg redan efter sida. 5 endast handlar om de människor som har ca 20-100 kg övervikt.
Äntligen trodde jag att jag hade hittat den perfekta lösningen till mina problem, rubriker som "Ät hur mycker fett du vill" , "varje dag är en ätardag" böjade växa på mig och jag sögs med i hela LCHF sekten ..
Läser man vidare och kommer till kapitel som heter "när du närmar dig din målvikt" så låter det annorlunda..
Helt plötsligt är jag tillbaka där jag var då jag mätte och vägde allt :(
Men det är det mest logiska ..
Om jag trycker i mig mer fett än vad min kropp behöver så kommer den endast att bränna det fettet jag äter och inte det jag lagrat. Om jag äter för mycket protein så omvandlas det till socker .. ich kollisarna är bara dåliga på alla sätt helt enkelt.
På forumet "kolhydrater i fokus" får jag kommentarer som " din kropp är inte överviktig" "det är normalt att väga 70 kg med 160 cm" ..njaaaaa.. skulle inte tro det. Den första är korrekt, jag vet att jag inte är överviktig men är det så jävla fel att vilja se ut såhär igen :

???????
Är jag för smal? NEJ! Är jag Anorektisk? ABSOLUT INTE? Har jag rumpa? JA , Har jag lår? JA ... sååå varför är det så fel att vilja gå ner 10kg och se ut såhär igen?

Men det är för det mesta tanter och gubbar som gått ner från 150 kg tuill typm 80-90 och tycker att det räcker. De tycker att det är ok se ut som de gör och det tycker jag med.. alltså för dem, men inte fö rmig!

Resultatet är att jag måste fortsätta kämpa!
jag kan inte följa LCHF till fullo utan att först gå ner i vikt genom att mäta väga, men jag tänker verkligen försöka att inte  vara hungrig.

Jag vill förtydliga att jag inte dissar LCHF! Jag hissar metoden för Överviktiga och som livsstil .. men inte för oss som vill gå ner våra "kosmetiska kg" som herr Skaldeman kallar dem .. vi måste tyvärr både mäta och väga vår mat ..

Ain´t life a Bitch!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar