lördag 7 januari 2012

The biggest loser ..

Hello!

Det var läng sen!
Det ärväldigt svårt att bli inspirerad till att skriva bra och edukativa blogginlägg när foten gör on som fan. Det gör heller inte saken lättare att min laptop, som min man valde ut, är den största och tyngsta som finns, just nu liggr den på min mage och gör det lite svårt att an..das:)

Jag har de senaste veckorna varit hemma sjukskriven p.g.a foten och har inte haft något annat att göra än att titta på TV. Mina favoritprogram har varit och är fortfarande "The Biggest Loser" och "Supersize vs. Superskinny" och jag har passat på att analysera dem lite.

 Båda programmen har något gemensamt,båda tar upp risker och konsekvenser av över eller underätande. I båda programmen går deltagarna upp/ner i vikt beroende på målet, men inget program delar med sig av hur de gått ner i vikt.
 Är programmen för korta? Är det inte viktigt? .. hell no! Det finns tid och det är superviktigt, men det är TRÅKIG TV!
 Folk vill inte se det tråkiga utan bara resultatet.
Eller har jag kanske missat något? Finns det kanske en sajt som jag missat därallt finns? Jag har googlat och hittar ingenting, men om ni hittar något så får ni gärna höra av er.

Anyway.. jag är väldigt svag och mjuk just nu och det känns som om mina muskler förtvinat helt och hållet. Jag kan ta mig till toaletten själv med hjälp av en sparkcykel liknande grj jag har, men that´s It. Första veckan tappade jag 2 kg men jag är inte längre i ketos:(
Jag vet att jag inte ska tänka på det nu men jag kan inte låta bli:(
Längtar till gymmet och faktiskt till jobbet också.

Jag äter just nu lite LCHF-ish och går inte alls ner i vikt men tror att jag är ganska stabil och ligger på 58 kg. Jag äter inga mejeriprodukter och äter ytterst sällan feta såser, det blir istället mer fet fisk och feta köttbitar. Jag dricker fortfarande ingen Cola zero, men har börjat med Fun light . Jag har inte ätit något sött på snart 2 månader, INGENTING!


Här kommer en liten bild på min fina fot:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar