lördag 7 januari 2012

Hej Jag heter Anna och jag är Light-oman!

Det är sant, jag kan få i mig hur mycket lightläsk som helst och min favvo är Cola Zero.
Jag har slutat med lightprodukter cold turkey. Innan  så kunde jag få i mig 3 L Cola Zero om dagen och ca 2 paket tuggumi + 1 ask läkerol. Resultatet är att jag pajjade min mage helt och hållet och när jag provade LCHF så bestämde jag mig även för att sluta.

Lightprodukter diskuteras det mycket om och man vet inte riktigt vad som händer med dem i kroppen. Jag tänker inte kommetera om risker för sjukdomar osv. det har jag ingen kompetens för. Det jag kan prata om är effekten de har vid diet och viktminsning, kom bara ihåg att jag baserar allt på egna erfarenheter okej?
Jag gjorde et undantag på nyårsafton och drack etrt par glas Cola Zero men innan det så hade jag inte druckit en droppe på 6veckor! Tuggummi har jag slutat med helt och  ersätter iställer med retardex munspray,munvatten eller tandborstning!

Nu är jag hemma sjukskriven och fuskar lite med fun-ligt.
Innan jag drack Fun light, alltså när jag helt och hållet var utan lightprodukter så blev jag inte hungrig eller sugen alls. Nu är jag konstant hungrig och sugen..
Jag hörde en teori av en läkare på 'TV varför man går upp i vikt när man äter/dricker lightprodukter. När kroppen får i sig sött så förväntar den sig att vi ska äta något som ger den energi och den söta smaken i lightprodukter framkalla just att kroppen hungrar efter något med hög energihalt = Socker. Detresulterar i att vi äter mer om vi samtidigt dricker light.prod och att vi snabbare blir hungriga när vi dricker utanför måltiderna. Man blir alltså inte fet av just drycken men hungerbn den framkallar.

Det stämmer för mig helt och hållet och kanske har jag gjort det mycket svårare för mig när jag dietat och druckit light prod samtidigt, om inget annat så är magen lugn och platt och innan har den varigt gasig och jag har haft problem med diarre osv.

Jag ska sluta med fun.light när jag har druckit upp allt jag har hemma, för det är INTE bra att vara stillasittande och konstant sugen ... not good at all!
Om ni inte tror mig så kan ni ju testa! Det räcker me 1 dag med light och 1 utan, ni kommer att se resultet, speciellt ni so är beroende.

Jag och min älskade vän i somras:)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag undrar lite över en fettförbrännande produkt...den ska heta Black Burn. Är den bra? Farlig?

    Min man som är överviktig funderar på att testa det, och börja träna. Hans brorsa som är normalviktig och kör stenhårt på gym nu använder detta, men får ont i magen och mår illa...

    Mvh
    Marie

    SvaraRadera