söndag 8 januari 2012

Lchf glass med kokos arom

Igår kväll la jag upp en riktigt dålig bild på lchf-vaniljglassen som min man gjorde, han använde äkta vanilj och det såg jättefint ut med vaniljkornen.

Imorse överraskade han mig med ytterligare en smak , kokos arom. Istället för att tillsätta vanilj så använde han kokos-arom, vet inte riktigt om den finns i swe, den är köpt i serbien. Vi har även banan,hallon och lite andra aromer. Glassen blir verkligen yummue, speciellt för mig som inte ätit något sött på 7 v .
Aaabyway, allt ni behöver är fullfet vispgrädde,äggulor, sötningsmedel om
Ni vill, jag gillar sött, smaken ni valt och en glassmaskin. Vi har en kitchen aid med glassmaskin skål till. Såhär ser kokosglassen ut i alla fall :
Obs! Glöm inte att koka grädde +äggulor, dels för att undvika salmonella men också för att råa ägg smakar mer ägg.
Hojta om ni vill ha mer exakt recept!

2 kommentarer:

  1. Ååh, det såg inte fel ut alls! Synd att jag inte har någon glassmaskin bara :(

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!

    Det finns ganska billiga glassmaskiner nu att köpa, min kitchen aid är svindyr och jag fick fakstiskt glassmaskin-skålen på köpet. Jag ska leta lite glassmaskiner och se om jag kan hitta någon billig ;-)

    SvaraRadera