måndag 9 januari 2012

Svar till Marie om Blackburn



Hej!

Jag undrar lite över en fettförbrännande produkt...den ska heta Black Burn. Är den bra? Farlig?

Min man som är överviktig funderar på att testa det, och börja träna. Hans brorsa som är normalviktig och kör stenhårt på gym nu använder detta, men får ont i magen och mår illa...

Mvh
Marie
Hej Marie!

Jag har läst på lite om Black Burn och enligt min åsikt så är denna fettförbrännare inte farligare än någon annan som finns på marknaden. Med marknaden så menar jag alla godkända grossister för kosttillskott i Sverige, den säljs t.e.x. på Gymgrossisten som är en utav Sveriges största försäljare av Kosttillskott som inte är tillåtna att sälja tillskott som är dopingklassade.
Jag har själv inte provat just Blackburn men jag har provat en hel del ganska snarlika. Kosttillskott kommer inte att trolla bort kg, men de kan hjälpa till med att ge mer energi som gör att man presterar bättre när man tränar.
Kosttillskott som Backburn innehåller väldigt myket örter och koffein, båda ingredienserna kan göra att man blir illamående, magont,huvudvärk, hjärtklappning och skakningar främst i händer, det här är enligt min egna erfarenhet ganska vanliga bieffekter , men jag är helt frisk i hjärtat och är man inte det så ska man nog se det som en varning och tala med sin läkare. Just p.g.a dessa bieffekter så rekommenderas man alltid att prova med en mindre dos för att den öka till den rekommenderade.

Den här varningstexten tillhör Black burn:
Varning
: Individer under 18 år skall ej använda produkten. Använd ej under graviditet eller amning. Använd ej om du är känslig för koffein. Håll utom räckhåll för barn. Rådfråga läkare om du har eller har haft, eler har ökad risk för; stroke, hjärtsjukdom, ämnesomsättningssjukdom, leversjukdom, nedsatt njurfunktion, magsår, diabetes, högt blodtryck, återkommande huvudvärk, oro, depression, eller andra psykiska problem, Använd ej om du har glaucom, prostataproblem, svårighet att urinera, krampanfall. Använder ej om du äter någon typ av medicinsk behandling, eller om du använder naturläkemedel, eller kosttillskott med centralstimulerande effekt. Sluta med produkten och kontakta läkare om du känner någon typ av obehag.

Din normalviktiga brorsson ska nog inte fortsätta med Blackburn om han får ont i magen och huvudet, alla kosttilskott fungerar inte likandant för alla. Om hans mål inte är att gå ner i vikt så är det nog bättre att testa någon prestationshöjare som ger honom bra energi till träningen.

Din man som är överviktig måste först och främst lägga om sin kost, det är nummer 1. Han kan prova Blackburn och förhoppningsvist så kommer det att ge honom energi under träningen och motivera honom mer, men det är i slutändan han som kommer att vara ansvarig för viktraset och inte pillrena. Det enda som garanterar viktminsking är bra kost, mindre och fler portioner och blod,svett och tårar under träningspass. Det låter väldigt klytschigt men det är sant. Kanske LCHF är något för honom?Om han har mer än 20kg övervikt så skulle jag definitivt testa det! Annars är det mycket protein,lagom med fett och lite kolhydrater som brukar fungera bäst!

Hoppas att du har fått svar på dina frågor, annars är det bara att hojta!

/Anna

5 kommentarer:

  1. Kissande du mycket av black burn ? / nina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Förlåt att jag svarar så sent. Nej, jag kissade nog inte mer än vanligt, men jag blev lite dålig i magen, fast bara i början.

    SvaraRadera
  3. Blackburn är vätskedrivande, jag kissar mer och kan även svettas lite även om jag inte tränar.
    Dricker mer vatten för att kompensera för detta.
    Jag personligen blev illamående och fick lite huvudvärk, gick därför ner till 1 tablett och ser till att dricka ordentligt så känns de mycket bättre, men verkar som folk reagerar väldigt olika på den.

    Tror kroppen vänjer sig rätt så snabbt men kan vara bra att börja med en mindre dos och kolla så man mår ok samt att dricka ordentligt så att kroppen inte blir uttorkad.
    Detta är ingen genväg till att bli smal utan enbart en hjälp på traven, de ökar ämnesomsättning och minskar hungerkänslan, de huvudsakliga som ändrar din vikt är som dom flesta säger Kost och träning.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig "anonym" det finns absolut inga genvägar, det viktigaste är inte ens träningen, det viktigaste är kosten. Sköter man inte kosten och tränar som en dåre så vinner man inget på det.
    Kostillskott, de lagliga, brukat mest motivera än till att ta i mer. Har man tur så år man lite extra energi av dem som hjälper en att ge det "lilla extra" på gymmet, men de är inga kelpiller.

    SvaraRadera
  5. Jag fick problem med njurarna av denna produkt

    SvaraRadera