torsdag 12 januari 2012

Idag TV-bloggar jag!

Jag har tråkigt!
 Försöker komma på något bra att blogga om men det är svårt när man bara är hemma heela tiden. Jag skulle kunna starta en TV-blogg där jag bara bloggar om alla program,serier och filmer jag tittar på hela dagarna..ok .. idag TV-bloggar jag!

Igår kom en utav mina bästa killkompisar/kollegor Peter och hälsade på mig. Jag bad mamma gå och handla lite mat till honom och mig. Han köpte såklart några svenninga ost & skink micro äckelpäckel pajer och jag en grillad kyckling. Han fick naturligtvist inte äta sina pajer, jag tillåter inget sånt crap i mitt hus. Vi delade istället kyckligen på hälften med en kniv och jag gav honom en stor tallrik utan bestick.. haha ni skulle ha sett hans min, trotts att han är van vid att jag äter rökt fläskfilé och rostbiff direkt ur förpackningarna så var detta för mycket för honom och han fick sina bestick till sist.
Kanske är det serben i mig som spökar, men grillad kyckling äter man med fingrarna! .. Som man dessförinnan ska ha TVÄTTAT NOGGRANT!!!!! och man behöver inte SLICKA AV DEM, DET FINNS SERVETTER! :-).. är väldit nojjig efter att ha sett filmen "Contagion".

AAAnyway ...Vi började vår TV-kväll med att titta på Masterchef Sverige.
Måste bara inflika hur mycket  jag avskyr Per Morberg aka Snorberg, han är så sliskig,nasty,ohygienisk,ouppfostrad uuuusch! ..
Och What´s up med den gråa gubben som äter ALLT med fingrarna ..precis allt ska han plocka upp med sina nasty feta fingrar och stoppa i i sin nasty mun. Hoppas att han tvättade händerna efter sitt senaste toalettbesök..tycker båda han och Snorberg borde se filmen Contagion snart!!!
Jag fattar inte vad svenska kvinnor tänker med när de röstar fram Snorberg som sveriges sexigaste man ..USCH!

När Masterchef tog slut så fortsatte vi med "Biggest loser Sverige".
För er som läser min blogg så vet ni hur mycket jag älskar det här programmets Amerikanska version, men fyfan för igår. Det första jag och Pettan (Peter ) lade märket till igår var viktskillnaden, det var typ 3 stycken som var överviktiga på riktigt, och resten.. de var ju inte direkt smala, men jag är helt säker på att det finns måånga fler riktigt överviktiga människor i sverige som behöver vara med i Biggest loser mer än de som är utvalda till programmet i år.
 Sen kommer vi till tränarna och här få ni i nte missförstå mig okej? Nu snubblar jag in på ett ämnde som ligger utanför vad vi pratar om och det handlar om att ge adopterade barn väldigt opassande namn. Tränaren, den manliga, är asiat och obviously adopterad, han heter Mårten ...kom igen? eller när en adopterad pojke ifrån Afrika fåt namnet Sven ...förstår ni vad jag menar?? Kanske lite mer internationella namn? .. tillbaka till ämnet och tränare nummer 2 ... Olga..haha ... En rysk militär dotter ..
När hon ger order på gymmet så tror jag att det händer en del i brallan på de manliga deltagarna , vem vet, kanske de "satsar" mer hehe:)

Min poäng är att om nu Sverige ska härma precis ALLT som USA gör så måste de punga ut med mer pengar, det gäller åde Masterchef, Biggest loser och vi ska inte ens tala om Kniven mot strupen, den mannen gör mig så arg att jag skulle kunna skära av hans strupe på riktigt.
Kan inte Sverige bara komma på något eget?? Kanske andra kan kopiera oss istället??

Märker att mina blogg inlägg är vääldigt långa .. kanske ska börja dela upp dem sitället .. oh well ..cutos till er som orkar läsa :)

3 kommentarer:

  1. Ost- & skinkpaj är faktiskt gott. ;-)
    Tack för att man fick hälsa på.
    Stor kram, din svennekompis, Peter

    SvaraRadera