onsdag 1 februari 2012

Gör en liten "gastric" på mig själv :-D

Jag kände det på mig, det började lixom kännas som om fettet kom ut ur porerna, jag ställde mig på vågen (med ett ben) och den visade+ 1kg!

Jag vet att 1kg inte är något att oroa sig över i vanliga fall, men när man är handikappad och inte har möjlighet att "bränna bort" ens 100 gram, så blir 1 kg nästan som 100!

LCHF ska man ju inte gå upp i vikt av, men jag överdrev lite. För mycket ost,grädde i kaffet och gräddpannacotta resulterade i alldeles för mycket energitillskott som kroppen inte kunde bränna bort utan träning.
Jag kunde bara ha bestämt mig för att äta mindre, kanske hade jag gått ner mitt kilo på någon/gra veckor, men i ärlighetens namn så började jag bli trött på fett. Inte bara det, portionerna blev för stora!

När jag insåg hur mycket jag kunde smälla i mig vid ett tillfälle, typ mer än min man som tränar och väger 110kg muskler, så insåg jag att jag måste göra en liten "gastric bypass" på mig själv.
Dont worry! Det är inga knivar inblandade, bara lite hunger :)

Min kropp har ju varit i princip helt utan kolhydrater i snart 3 månader  vilket går alldeles utmärkt om vi snackar energimässigt osv.. men magen behöver få lite "snäll mat".. så jag tänker äta lliiiiite lätta carbs nu ett tag. Tanken är bara att behålla denvikten jag har och jag förväntar mig inte någon viktnedgång och hoppas verkligen inte på viktuppgång.

Nu är jag inne på dag 3.

Såhär äter jag:

INGA SÖTSAKER ÄR TILLÅTNA!

Frukost:

Skagenröra ( fettfri majonäs,lätt-kesella,kräftstjärtar,räkor,dill,salt,peppar,citron)
Toast,! skiva ( Osötat bröd)
4-5 skivor gurka
4-5 cocktal-tomater

Mellanmål

Frukt by choice, det viktiga är att den ska vara så låg-fruktos och kalori dom möjligt. Banan,päron och vindruvor ..eller liknande är förbjudet.
t.e.x.
1 st stort äpple eller apelsin.
2-3 kiwi
1 näve, jordgubbar,blåbär,hallon eller liknande ..

Lunch
Skaldjurspasta (fullkornsspagetti(50g),osötad tomatsås/pure/krossade toater, lök,paprika,champinjoner,skampi,räkor.kräftor,kryddor)

Middag

Sallad (tomat,gurka,isberg,lök,paprika)
Dressing (lätt kesella,lättyogurt,vitlök,kryddor)

Emellanåt dricker jag en Soyalatte eller lite thé med laktosfri mellanmjölk.

Feedback hittils:

NEGATIV FEEDBACK:
Det första jag märkte var att jag var enormt HUNGRIG!!! Jag äter alltså en full skål med grönsaker,tomatsås och lite pasta och efter 1,5 timme kurrar magen och jag vill strypa någon för att jag är så hungrig. Ett tecken på hur stor min magsäck blivit av LCHF! Nu äter jag helt normala portioner och får i mig både Protein,kolhydrater och fett och jag är fortfarabde hungrig.
Emmelanåt frågar jag mig själv varför jag gör det här? Jag kommer ju inte att gå ner i vikt .. men jag måste verkligen minska mina portioner så nu får jag vara hungrig i någon vecka tills kroppen vänjer sig vid mindre mat, sen får jag se vad jag gör.


POSITIV FEEDBACK:
2 toalettbesök om dagen! Jag har haft konstant förstoppning i 1 1/2 månad nu men efter bara 1 dag med lite kollisar så går jag på toa hela tiden.. hehe .. det känns nästan som om allt från förut kommer ut nu.

Nu börjar det straxt bi dags för en liten frulle ...mmm... äpple är jag sugen på idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar