måndag 13 februari 2012

Low fat & Low Kcal...

Hello People!

Jag har tidigare nämnt att jag lämnat LCHF bakom mig, för nu åtminstone, iställetprovar jag "Low fat" och det innebär, förutom låg fetthalt, även så låg kalorihalt som möjligt.
Målet för mig just nu är att  behålla min vikt, vilket innebär att jag måste väga under 60 kg. Just nu pendlar jag mellan 58-59kg, lite beroende på hur mycket jag rör mig (vilket är väldigt lite), hur mycket vätska jag har i kroppen och hur mycket jag sovit. Ni vet att ni bränner kcal mefdans ni sover va??
Det är ingen ide att försöka gå ner i vikt för mig just nu p.g.a. min fot, nu satsar jag istället på att bli frisk och stark!

Ni som vill gå NER i vikt och har mer än 20kg att gå ner kan nog gå ner era första 10kg genom att äta som jag.
Ni som vill gå ner 10 kg och mindre, eller har nått er målvikt och vill behålla den, kommer förhoppningsvist att göra det genom att äta som jag.

Jag har i två veckor ätit low fat och jag har ännu inte gått upp, gick tom ne 0,5 kg en dag.

Jag är en s.k. "jo-jo bantare" och min mål är att cut my ody some slack, alltså tillåta den mycket bra kolhydrater,Protein och lite fett.
Make no mistake, jag väger allt jag äter och vet precis vad jag stoppar i mig. Min mat är fortfarande väldigt restriktiv och jag undviker socker så mycket som jag bara kan, inga sötsaker alls och det har gått nästan 3 månader nu!

Jag ska försöka att dela med mig av mina och min mans egna recept, kanske kan ni prova dem också?

Jag hoppas att det här kan bli min livsstil och hur jag äter när jag inte "dietar", vi får väl se hur de går :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar