måndag 6 februari 2012

Mjukstart på gymet igår..

Jag har fått order ifrån läkare och sjukgymnast att aktivera min fot så mycket som möjligt. Det är svårt att göra eftersom att den fortfarande gör väldigt ont. Nu har jag en slags "pjäxa" på foten med en "MBT"- liknande sula, den måste jag gå på för att aktivera musklerna så att blodet börjar pumpa normalt, just nu rinner allt blod rakt ner i foten så for jag står upp ... utan stödstrumpa så gör det rejalt ont!

Jag aktiverar foten genom att gå på den, träna lite med ett gummiband och nu får jag ta mig till gymmet och träna väldigt light.

Igår tränade vi på nya SATS "spårvagnshallarna", måste säga att det är det snyggaste SATS hittils.. kanske inte det bästa träningsmässigt, men definitivt det snyggaste.

Överkroppen var på schemat igår och det blev ett ganska mjäkigt handikapps pass. I övning per muskelgrupp resulterade i :
Bicpescurl (scott machine)
Latmaskin
Bröstpress
Tricepspress
Jag cyklade lite på den "liggande" cykeln, i snigeltakt .. and that was It. Svettades inte en droppe men har ändå lite träningsverk idag så jag antar att det tog lite i alla fall :)

Längtar efter att allt ska bli normalt igen, träning, jobb ... allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar