lördag 4 februari 2012

Lite shoppingtips ...

Eftersom jag inte har mycket annat atta skriva om nu, träna och dieta gör jag ju inte, så tänkte jag visa er lite vad jag har shoppat samt dela med mig lite av mina shoppingtips!

Jag älskar att REA-shoppa!

 Det roligaste tycker jag är när saker som har varit snordyra helt plötsligt har en röd lapp men "-70%".

Tidigare, när jag var något yngre än vad jag är nu och ogift, så spelade det ingen roll vad jag köpte, bara et var billigt. Det här resulterade i många plagg vars prislapp sitter kvar än idag och de flesta har hamnat hos röda korset.

Idag REA-shoppar/Shoppar jag smartare och jag tänkte passa på att dela med mig lite av mina tips:

1. Skulle du ha köpt plagget om det var fullt pris?

Om jag tar "Versace for H&M" som exempel, klänningen som i början kostade ca 1500-2000 kr och ligger nu på ca 500 kr. Deras kläder är väldigt speciella, mycket skrikiga färger och en massa guld. Om det inte var Versace utan bara en "skrikig" klänning med massa färger, skulle du ha köpt den för fullpris?
Om svaret är ja, go ahead, köp den!
Annars kommer den att hänga i din garderob, i bästa fall har du på dig den1 gång, på nyårsafton eller liknande, men du kommer ju inte att vilja ha den nästa nyår,eller hur?

2. Passar plagget till resten av din garderob?

Många gånger har det hänt mig att jag inte kan kombinera plagget med något ur min garderom. Jag köper t.e.x. något som skulle passa utmärkt till en "orange" kjol som jag naturligtvist inte har. Det som händer sen är att jag köper en orange, kjol för att jaga den perfekta outfitten. Den orangea kjolen är naturligtvist inte på rea och det slutar med att jag betalat jävligt dyrt för det "billiga" plagget.

3. Kan jag vänta tills imorgon?

Ofta köper man ett REA plagg eftersom att man är rädd för att det inte ska finnas kvar dagen efter. När det handlar om ett plagg som är lite dyrare, trotts säktnkt pris, så brukar jag alltid i första hand fråga om jag får lägga undan plagget. Om jag fortfarande känner att jag vill ha det dagen efter så går jag och köper det, annars var det bara en impuls just då.
Annars är det viktigt med öppet köp också, då kan man köpa med sig plagget och lämna tillbaka det.

4. Handla aldrig där det inte finns öppet köp eller bytesrätt.

5. Värdera REA plaggen lika mycket som de ni köper för fullpris. Gör ni inte det så har ni bara hadlat för att handla och slängt bort en massa pengar i onödan.

Jag tänkte dela med mig av lite plagg/saker jag köpt på siståne med lite info om hur jag resonerat kring mina köp!

Skinjacka Amoress & Mössa med pälsboll

Pris: 3000 kr
Jag betalade : 2000 kr
Jag letade skinnjacka till våren, letade alltså, och jag hade köpt jackan även fast den inte var på rea. Jackan kommer att användas både till höst,vår och kalla sommarnätter. Modellen är klassisk och jag kommer att kunna använda den i ett par år.

Mössa med pälsboll Hollies/Barkaby outlet
Pris: 599 kr
Jag betalade: 299 kr

Den här mössat har jag velat ha sedan förra vintern men jag hade ingen lust att betala 600 spänn för den. När Jag såg den i Hollies butiken/Barkaby så var jag tvungen att köpa den, synd att jag inte köpte 2st. Mössam kommer jag att använda fram till Mars säkert, för att inte tala om nästa höst och vinter.
 I love It!

Tommy H. Jeans / Barkaby outlet
(Saknar bild)
Pris: 1500 kr
Jag betalade: 300 kr
Ljusa Stuprörsjeans,slitna med hål. Jag köpte en (eller två) storlekar för små och tanken är att jag ska komma i dem senast till sommaren, allt beror på hur snabbt foten läker och tillåter mig att börja med fettförbränningen. Jag behöver nog inte ens förklara varför dessa jeans är nödvändiga, jeans är alltid nödvändiga... behöver jag nämna igen att det är Tommy H för 300 kr???? .. didn´t think so !

Filippa K/Barkaby outlet
(Saknar bild)
Pris:1200 kr
Jag betalade : 150 kr
Mörka bootcut jeans med snygga guldknappar. Även dessa är för små, ännu mindre än Tommy H p.g.a. lack of strech. Det finns absolut ingen ursäkt för att inte köpa dessa Jeans, de kostar mindre än ett fikabesök for gods sake!

Stickad "jumper" / Vero Moda
BH & Boxertrosa / Lindex


Pris: 169 kr
Jag betalade: 169 kr

Jag blev helt kär i färgen, den påminner mig om våren och sommarkvällar och den är skitsnygg när man är brun. Min tanke när jag köpte den var att jag skulle ha den med endast en BH under. Jag kan ha den till jeans, svarta byxor eller med ett par snygga vita shorts till sommaren. Jag har en känsla av att den här färgen kommer att bli poulär i min garderob.

BH & Boxertrosa/ Lindex
BH/Pris: 99
Jag betalade: 79kr
Trosa: 69 kr
Jag betalade: 69 kr

Okej! Det kan ha varit så att jag köpte BH:n och Trosan för att matcha tröjan, men in my defense så har jag faktiskt redan avänt den under andra kläder och den är en superskön T-shirt BH.

Träningstopp Casall & Rönisch / Intersport


Casall
Pris: 450 kr
Jag betalade: 300 kr
Rönisch
Pris: 350
Jag betalade: 150 kr

Det finns inget bättre än att hitta träningstoppar på REA, det händer typ aldrig. Jag tänkte bara köpa Casall toppen, det bästa med deras toppar är att de går efter BH storlek och detta var C/D kupa, perfekt.
Rönisch toppen var 75B, men den såg ganska stor ut.Jag var på väg att lämna den men min man tyckte att jag skulle testa den i alla fall. Han har varit med många gånger när jag avstått från att köpa träningstoppar p.g.a. de dyra priset. Toppen satt perfekt trotts att den är 2 "kupor" för liten enligt storleken.. konstiga storlekar tydligen. Aaanyway, min senaste Casall topp hade jag i 8 år, hoppas att dessa räcker så länge också. Fyi .. . jag valde inte färgerna med meningen, de var de enda som fanns, som gjorda för mig:)


Rosa handsfree / Media markt.




Pris: 199 kr
Jag betalade: 199 kr

Köpte dessa hörlurar främst till min mp3, Iphone lurarna sitter inte fast i öronen utan ramlar ur så fort man rör sig lite för mycket. De här lurarna har väldigt skönt sound och så är färgen sååå jag!

Plantronics Blutetooth headset / Expert


Pris: 349 kr
Jag betalade: 349 kr

Kanske ser man knäpp ut när man går runt och pratar utan varken trelefon eller lurar hängandes, men när man har ett jobb som jag och reser konstant så är de perfekta. Hatar desutom att trassla i mig i sladdar så det här helt trådlösa headsetet så slipper man det problemet. Vill passa på att varna er som har Iphone att inte köpa vilket trådlöst headset som helst,det enda som fungerat för mig och min man är plantronics, de funkar till 100%.
Om ni vll ha något annat så ska ni alltid be expediten i affären att koppla ihop det åt er, så att ni vet att det fungerar och slipper kommentarer som " men ni har ju brutit förpackningen" om det inte funkar.

Skinnjacka Noa Noa <3


Pris: 2399 kr
Jag köpte den för : 900 kr

It was love at first sight!
 Noa Noa butiken i Farsta centrum väntar på sin nya vårkollektion och REA nu ut i princip allt med 50-70%. Det tog mig ca 2 min att hitta den är jackan och ytterligare 2 sek att bli helt kär. Min första tanke var att jag nyss köpt en ny skinnjacka och jag var på väg att hänga tillbaka den igen men min kära mor tvingade mig att prova den .. and the rest is history.Bilden gör den inte rättvisa, alltså färgen på jackan. Det här får bli min "sommar skinnjacka". Tack mamma för att du köpte den till mig <3

Oversized skjorta Inwear / MQ


Pris: 999 kr
Jag betalade: 300 kr

När jag först såg den så verkade den inte vara något speciell alls, men jag hade redan plockat på mig lite saker att prova och tog med den här också. Så fort jag provade den så bestämde jag mig för att köpa den. Jag hade dessutom en leopardfärgad BH under som syntes lite diskret uder skjortan, riktigt snyggt. Jag gillar också at den är lite skrinklig i sig, hatar nämligen att stryka. Tror att den blir lika snygg till utsvängda jeans som till skinntights kanske?

Tunika / MQ


Pris: 349 kr
Jag betalade: 149 kr

Kanske behövde jag inte den här, men den satt väldigt fint över bröst och midja och kostade bara 150 spänn. Tröjan är snygg att ha till utsvängda Jeans och kommer att användas flitigt.

Jag kanske skulle ha skrivit ett inlägga vid namn "konsten att prova kläder på ett ben" , det är precis vad jag har gjort!

Nu ska jag gå och badda mina nasty sår på foten med alsolsprit ..

Bye!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar