måndag 4 juni 2012

Fryst proteindrink

Yo!

Snitter på tuben osminkad och har inget minne av vad jag satte på mig för kläder imorse, ute luktar det sniglar och på tåget luktar det otvättade kläder och oborstade tänder.
Ååå nu luktar det kanelbulle, bättre:-)

Längtar efter min frysta proteindrink som ligger i väskan och väntar på att jag ska äta upp den!!

Det viktigaste med att få till en god fryst eller ofryst proteindrink är att köpa rtt lite bättre (dyrare) protein, jag kör endast Whey protein eftersom jag sällan bulkar, det klarar jag alldeles utmärkt med typ choklad och dylikt ;-)

Jag rekommenderar scitechs protein, samtliga ur "delight" serien men även professional "very berry" och "white chocholate".
Jag handlar på " www.mmsports.se "

Ni behöver även en bra och stark blender.

Om ni inte tokdeffar och ändå vill ha ett bra mål eller snack så är den här proteindrinken suverän.

Mjölk eller yoghurt?

Jag rekommenderar alltid mjölk till "chokladiga" proteinsmaker, tycker inte riktigt att yoghurt passar. Ännu hodare är det med sojamjölk som tillför en lite "nötigare" smak och dessutom är laktosfri.

Bär eller Is?

Jag tycker alltid bär, inte alla passar, jag gillar t.ex. Inte combon "chokladprotein och hallon" men det är ju bara ja!

Utförande:

Piece of cake!

Jag brukar göra följande..

1 skopa protein , schitech delight "strawberry/yoghurt"
1 näve frysta jordgubbar och blåbär
1- 1 1/2 dl yoghurt.
Sötningsmedel, flytande, ett par sprut.

Blenda!!

Om det går jättetrögt prova med att skaka blendern lite, alternativt att tillsätta mer yoghurt.

När allt är blandat kör ner allt i en shaker och in i frysen.

Resultatet blir en frozen ptotein yohurt :-)
Grym till frukost, lunch eller middag, kan även ätas istället för glass.

Just nu kör jag bara med vatten och några bär, men det är gott ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar