lördag 23 juni 2012

Gott-land!

Hello!
Länge sen jag skrev men å andra sidan har jag redan förvarnat om att jag är en "periodare". Måste även skylla på att jag var magsjuk hela förra veckan :-/

Kom hem ifrån Gotland, eller "gott-land" som jag valt att kalla det. Vi har serbiska vänner som bor i Visby och vi har länge planerat att hälsa på dem, midsommar kändes därför som ett ypperligt tillfälle att göra en visit. Jag både längtade efter och bävade för trippen. Längtade eftersom att jag vet att vi har hysteriskt roligt med de här människorna och bävade för ....maten! Det är en sak att säga nej till alkohol som serb, man får mycket skit men det går väl an, men man säger inte under några omständigheter som helst nej till mat, när en serb erbjuder, svenskar har jag inget emot att säga nej till.. Sorry :-/
Vi kom dessutom på att vi firar 6 år som gifta på midsommar så det var bara att "fira" dubbelt upp. Jag har alltså syndat och vill nu bikta mig genom att dela med mig av exakt vad jag fick fick i mig igår:
Köttbullar
Prinskorv
Sill
Potatis
Ćevapčići
Karé
Ajvar
Gräddfil
Pitabröd
Och 6cl baileys.
Jag var alltså ute på krogen också, på Gute och lyssnade på livemusik och ungicks med Visbys "creme de la creme". Jag?????!!!!!!!!!
Haha :-)
Nu ör jag säkert 3kg tyngre (har inte vägt mig) och svullen som en luftballong sant fjärtar som en gravid elefant..
Har jag ångest???
Nja kanske lite (läs jättemycket) men det var sjukt gott och sällskapet var underbart så I guesd It was worth It.
Nu ska jag sätta mig på min nya cykrl och bränna bort 1st ćevap i alls fall;-)

Bjuder på lite bilder ifrån gott-land :-?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar