söndag 10 juni 2012

Inte så konstigt att det inte går framåt..

Igår mirse 58,9 ..Imorse.. 59,5

Vaknade (08.30!!!!) med värsta biaffra magen, hade inte gått på toaletten på flra dagar, väger mig och får en super chock, 59,5 kg!!!!!! 600g mer än igår och då körde jag ändå 2 superhårda träningar igår.
Ledsen,besviken,hopplös,frustrerad,patetisk.. Med de känslorna låg jag kvar k sängen och hoppades på att somna lm och förhoppningsvist vakna några gram lättare, men det är svårt att sova när man är vrålhungrig.
Som straff för mitt misslyckande så bestämde jag mig för att cykla på tom mage, trotts påbörjat blidsockerfall. Precis när jag skulle sätta mig på cykeln så började magen krångla och jag fick snabbt springa på toa.
Efter mitt toa besök vägde jag 59,2 kg haha!!!
Jag kokade en gigantisk turkisk kaffe och öppnade en Celsius, satte mic på cykeln fortfarande vrålhungrig och körde i en timme.

Efter my bike ride så åt jag upp min frysta proteindrink,ett äpple,en nektarion och 1/2 kopp körsbär. Sen började jag reflektera lite över min sega viktnedgång...

Varför Jag går ner så sakta visste jag egentligen men hoppades i alla fall på att kunna get away with It, frukten alltså. Under mina tidigare "deff" perioder har jag alltid haft en "ätardag", en dag i veckan då jag fick svulla och resten svälta, ingen frukt alls involved!

Nu har jag skippat ätardagarna och försöker balansera ut det hela med en frukt el. Två om dagen och tydligen funkar inte detta för mig.
Kika på bilden för att se hur många kcal frukten egentligen innehåller.. Ganska mycket, jag kan ersätta dem med en massa sallad eller lättare protein istället och det är exakt vad jag ska göra också. Det enda jag kommer att behålla till att börja med är några jordgubbar i min proteindrink och nada mas!

Nu ska jag leta vidare i min "shape up" app och ändra lite i min jätte varierande kost.
Sen blir det styrka och mer cardio på gymnet och fika med husband.

Hörs senare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar