söndag 20 januari 2013

Träningshets i Januari...

You gotta' love Januari.. Eller hur?

I Januari börjar alla om från början fyllda av hopp och förväntningar och alla nyårslöften ska inverkligas.

I Januari börjar alla träna för att komma i form till Beach 2013 vilket innebär att alla gym är proppfulla och alla gym-klasser fullbokade flera veckor framåt.

Man ser vilka som är periodare på gymmet, de är ofta klädda i de senaste inom träningsmode och har en blick i ögonen som utstrålar förvirring och rädsla.

Periodarna har bestämt sig för att bli "seriösa" men inte tillräckligt för att slösa pengar på att anställa en PT och fortfarande för blyga för att be om hjälp.

Jag tror faktiskt att många av dessa "periodare" skulle kunna bli "longtimers" om de bara fick rätt hjälp.

Av egen erfarenhet så vet jag att den bästa motivationen är nät man börjar se resultat och det hinner an tyvärr inte se när man som periodare tränar Jan-feb och sen Maj-Juni. Då ger man upp spenderar hellre sin tid klagandes över hur "iiinget hjälper mot mina bilringar eller päronarsle".

Jag hatar att träna I Januari-Februari. Alla dessa frvirrade människor rubbar min träningsplan och till sist får jag inget gjort som jag skulle. Tur att jag slippet det i år och kommer istället börja träna på riktigt framåt våren, då alla tröttnat och istället sippar Rosé på någon uteservering.

Men .. Tillbaka till er periodare, passa på och nyttja mig medans jag är sjukskriven, det är nu jag har tid att komma med lite råd och tips. Jag är visserligen tjock som en gris och ingen expert, men jag har ganska många års erfarenhet och kan alltid komma med lite input.

Maila eller kommentera om ni behöver tips!

BTW.. Här har ni en som kämpat i 20 år med träningen, min man Andrija Sandor. I December tävlade han för första gången och vann Luciapokalen, klass 100+. Hans blogg hittar ni på www.andrijasandor.blogspot.se









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar