måndag 29 juli 2013

Bagage del 2

Bagaget har fortfarande inte kommit.

Grekerna vet att de senast befann sig i Dublin och nu har jag även satt Norrmännen i arbete. Det är inte roligt att behöva sitta och tinga runt det första man gör på morgonen på sin srmester.
Känns lite som att försöka spåre en försvunnen kortterminal lixom och det ville jag lite ha en paus ifrån.

Men, men what to do? Mutti kan ingen engelska och jag är bättre på att hitta nummer och prata med folk... Tror jag iaf :-(

Den srnaste personen jag pratade med var en trevlig kille ifrån Norweigan och han lovade precis som alla andra att återkomma när han har mer info.. Hoppas att han hållet det han lovat till skillnad ifrån de andra.
Jag hoppas fortfarande på det bästa och när jag kommer tillbaka till Sverige kom er jag att anämla detta till antingen Visa reseförsäkring eller mammas hemförsäkring, så här får det inte gå till! 

On a positive note, stranden är tom idag! Samtliga greker är back to work vilket innebär att vi kan välja och vraka bland solstolat och slippa lyssna på skriknde barn och grekiska håriga manboobs.

Åh the anboobs .. Don't get me started on those! Lovar att greketna föds med större bröst än grekinnorna .. Läskigt..
Annars har jag märkt att grekinnor och greket älskar att sätta på sig allt guld de har hemms på srtanden. Vi snackar tjocka gulkedjor med stora ortodoxa kors, örhängen , armband och hela baletten!

Folks, det är typ minst 40 grader, kan ni tänka er när det gildet blir varmt?? AJJ

AAAnyway .. nu har jag ätit frukost and I'm off yo break thegood news to Mutti.. Att jag alltså inte vet något om hennes väska! 

Sen sticket jag till stranden och steker vidare .. Kanske till och med slänger på mig mitt guld idag ;-)

Kram!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar