måndag 25 november 2013

We're the Millers



Igår blev en #spenderaheladagenhemmaätardagsöndag , fick jag med allt ? :-)

Till frukost åt jag (gammal) lavacake och hemmagjorda havrekakor. Lavacake'n smakade kylskåp så den va ingen hit.

Eftersom att jag är jugge så klarar jag mig inte utan mitt jugge kaffe, speciellt på morgonen. 

Juggekaffe eller "turkiskt kaffe" är riktigt finmalt kaffe , först kokar man upp vatten, sen häller man i kaffet och kokar det preciiis tills det börjar koka, det ska inte koka upp helt . Efter det häller man upp kaffet med sumpen. Sumpen lägger sig på botten och man dricker kaffet som vanligt. 

Man kan köpa vanligt Kaffe och mala det fint, men jag gillar mina juggemärket och som tur så finns de att köpa på Coop och Ica Maxi :-)


Resten av dagen gjorde jag inte så mycket mer. Pratade med Viktorija i tel typ 1h, våra telefonsamtal varar i snitt 1-1 1/2h trots att vi hörs varje dag och så har det alltid varit. Igår insåg jag att vi har varit bästa vänner i 15 år. Vi har haft lite pauser då vi inte umgåtts lika intensivt, men vi hittar alltid tillbaka till varandra :-) 

Efter det var det mest ätande och en superbra film! Vi såg We're the Millers. Gud vilken bra och rolig film, ni måste bara se den! Har inte skrattat så mycket på väldigt länge. Det är baksmällan humor rakt igenom. Jag lovar vi kommer att bli en lika dysfunktionell familj .. Hahaha ...

Eftersom ni gillar bilder bäst så bjuder jag på några stycken ifrån gårdagens svullande : 

Skaldjurspasta med dööh skaldjur! Färskpasta, ostronsås, lite grädde och parmaggio såklart, supergott! 


Homemade äppelpaj med pecannötter och Homemade kolasås .. Och en halv Sandwich ?! ;-)


Och sist men absolut inte minst ... Lavacake med nutella och vitchoklad .. Herre Jesus Allah och Buddha.. Det här va det absolut godaste jag ätit typ EVER! Den bär bilden kan aldrig göra smake rätta ..aldrig ..



Som vanligt var det min man www.andrijasandor.blogspot.com som stod för samtliga maträtter, jag lyfte inte ett finger ! 

Om ni vill ha recept så är det bara att klicka in på hans blogg och fråga! 

Om ni har något tips på god ätardags-mat så är det bara att lämna en kommentar.

Om ni inte har ett Google konto så väljer ni att kommentera som "Anonym" 

Kram på er! 



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar