söndag 24 november 2013

När husband får välja smink

- "din foundation är för mörk" 
- "din foundation är för röd" 
- "ditt ansikte ser fettigt och glansigt ut" 
- " färgen i ansiktet matchar inte din nacke" 
- "du har för mycket smink"
- "det ser inte naturligt ut"

Yadyadayadayad...

Min man har alltid något mindre snällt att säga om mitt sätt att sminka mig på och mina foundations,till sist fick jag nog!!

- "Älskling, nästa gång det är dags att köpa foundation så väljer du färg ok? "

Sagt och gjort, idag handlades det smink och min make fick välja allt.

Destination : Åhléns city i julruschen ..

1. Brand

Jag får styra honom lite med så fort han ser Clinique så utbrister han - " Det där märket känner jag igen, de är bra på hud och sånt ... "
Jag nickar bara. ( själv skulle jag gått raka vägen till Chanel) 

2. Help

Trots den hemska Julruschen så fpr vi hjälp väldigt snabbt. En söt tjej från Clinique kommer snabbt fram till oss och frågar vad hon kan hjälpa till med? 
Jag pekar bara på husband och säger -"Han bestämmer".
Safe to say att tjejen såg lite lätt förvirrad ut.

Husband: 
- "Hi, I'm here to choose some makeup for My wife" .. 

Haha .. Hennes uttryck då .. Priceless! .. Hon hämtar  sig ganska snabbt och frågar med en lika trevlig ton "Exactly what kind of makeup does your wife need?"

Jag, fortfarande tyst som en mus....

3. Color and texture

Efter att husband förklarat att jag behöver en foundation så var det dags att välja typ..

-"Her skin gets very shiny and greasy(?!!)" ... (Tack för den! )

- "Ookej, then she needs one without oil"

Jag .. Tyst som en mus.... and lovi'n It! 


Vi det här laget smärtar mina fötter ganska grovt, trots min sittande position..

Test 1: 
Hon målar halva mitt ansikte, tittar på mig, nickar och utbrister-" Yeah, this one looks nice!"
Husband ser lite skeptisk ut och ger mig spegeln ..

Jag ser mig själv i spegeln och försöker hålla mig för skratt.. Jag lyckas, trots att halva ansiktet liknar en Geishas.

Jag föreslår då lite diplomatiskt att vi kanske ska testa en lite mörkare färg?  Jag är noga med att poängtera det faktum att jag inte vill bestämma, men att det är onödigt att köpa en foundation som kommer att vara helt värdelös efter ett ytterligare besök till solarieöarna.

Min man håller med. Tjejen diggar fortfarande geishalooken .. Men kunden har alltid rätt, right? 

Efter det snappar min man upp det här med färg på foundation ganska snabbt och det tar ca 3 provningar till innan han hittar rätt färg.

Jag tyckte fortfarande att den var lite för ljus samt, att man fortfarande ser att jag har smink och att alla linjet syns?? 

Hans svar: 

-" Du har ålderskomplex (??!) Det är därför du väljer fel smink , du kan inte sminka dig yngre. Du måste jobba med det du har. Det är naturligt att dina rynkor (?!!!) syns!" ... (Thanks again)

Eftersom att tanken efter "foundationjakten" var att fika så ber jag tejejn att lägga lite maskara, rouge och ögonbrynspenna, ville åtminstone gå därifrån helt sminkad. Husband valde rouge och färg på ögonbrynspenna.

Hela resultatet blev så fint att det slutade med att jag jag köpte ALLT

Ni får nöja er med en bild på sminket, är för trött för en Selfies nu ;-)



Jag är inte förvånad över att han valde rätt färger, han är bodybuilder och de är väldigt fåfänga creatures. Det skönaste är att från och med nu kommer han alltid få välja OCH han får inte klaga eftersom han valt allt! 

Allt som allt, en underhållande Lördag och money well spent! 

Nu vilar jag mina stackars fötter .. Och sen måste jag tvätta bort sminkfan också ... Oufff.. Det är hårt att vara tjej! 

Förresten vad tycker ni om att husband fick välja??? Skulle ni lita på att era män/kvinnor valde rätt? 

Lämna gärna en liten kommentar vetja! 

Om ni inte har ett Google konto så kommenterar ni som Anonym.

Kram på er! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar