torsdag 31 juli 2014

Den tandlöse turken...

Yeiiii I'm hot enough tycker Turkarna...FYFAN! Fick erfara en förmiddag på stranden utan Andrija... 

Eftersom min man älskar att ha AC:n på typ 10 grader så blev jag dunderförkyld igår. Ont i halsen och snuva.. Men men.. That's beside the point..

Han gick iaf till gymmet imorse och jag snuvig själv till stranden. 
Redan på vägen till stranden kände jag mig som att jag hade ögon överallt..i Nacken..på brösten.. Rumpan osv ...

Kommer fram till stranden, till vår vanliga plats. Niazi, vår servitör/strandvakt/ägsrens son, kommer fram och istället för att fråga mig om jag vill ha något att dricka (som han alltid frågar Rambo) så får jag bara ett : 
- where is husband? 
- working out.. i would like to ord...

Han inte ens beställa.. Så fort han hörde att Rambo är på gymmet så stack han?! Fick ropa tillbaka honom .. Såg att han skämdes lite iaf.. He should.

Anywhoo efter att ha druckit upp  mitt turkiska kaffe så tog jag med mig vattenmadrassen (heter det så?) till havet. Hela förmiddagen va sjukt molnig men fortf 33grader så jag tänkte bara flyta rubt lite.
Förresten har någon av er försökt et på konststycket att ta sig upp på en vattenmadrass mitt i havet ? Men en massa vågor? 
Inte så lätt! 
Det gick till sist.. Jag flöt runt.. Allt var grönt.. Ett tag.
Jag vaknar upp omringad av Turkiska mön i ålder 10-70. De säger inget, bara stirrar. Vanligtvist skulle jag varit topless, men jag testade det en dag och kände mig obekväm.
Jag hade alltså toppen på mig, men fortf stirrar de på mig som om jag vore naken, och utan ett ord.
Kände mig fett obekväm och började paddla mot stranden..
Där fortsatte eländet.

Turk (med sammalagt 5 tänder) 
- helo.
Försöker ignorera honom..
-helooo. Heeelooo.
Ger upp.
- hello
-wer from u? 
- sweden
- side? 
- sweden? 
- sudan?
- S W E D E N
- no not wat seder? 

Sen fortsatte der..

Försöker komma ur vattnet.. Vilket inte är helt lätt eftersom de gigantiska vågorna slussar tillbaka en i vattnet..
Ska precis ta sats... Blir heeelt knockad av en mini tsunami..
Flyger upp på stranden..
Bikinin åker av ..
Ena sidan av trosan knyts upp..
Vattenmadrassen åker åt helvete..
Sväljer 10l saltvatten och får lika mycket upp i mina stackars antagligen inflammerade bihålor..,
Får in sand Ö v e r A L L T

... Ligger som en strandad val och hostar lungorna ur mig ..
Öppnar ögonen och där står den tandlösa turken igen..
- Helo Seder :-)

OMG! 

Imorse
Flagnar :-( 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar