torsdag 20 januari 2011

SATS Core Pulse

SATS CORE PULSE

Jag och min vän/kollega Josefin testade idag ett SATS Core Pulse pas på SATS TULE(tulegatan). Jag brukar oftast träna på Södra station(favoriten),Medborgarplatsen, Zenit,Odenplan eller Farsta men igår när jag och Jossan skulle boka klass så var det tokfullt överallt, jag skojjar inte, det var typ 40pers i kö till varje pass. Tule är en gulligt gym, men det har så många rum och när man byter om så måste man gå en trappa upp för att duscha (!?) Aaanyway för er som inte vet så är Core träning för mage och rygg och Core Pulse innebär även att man står på en bräda som vinglar,gungar..vet inte riktigt hur jag ska beskriva den .. passet är i alla fall till för att höja pulsen och träna balansen i coremusklerna. Det var riktigt jobbigt och man jobbar verkligen med hela kroppen, man gör alltifrån knäböj och balandövningar till hopp,utfalls-hopp(de va jobbiga som fan) och armhävningar, men det jag personligen saknade var mer magträning, jag kände inte riktigt hur det brann i magmusklerna som det brukar göra på ett ett vanligt core pass. Som konditionspass så ger jag det i alla fall 7 av 10poäng och gymet 5 av 10 poäng.


Så här ser plattan ut som man använder:

Jag rekommenderar starkt att ni testar .. återkommer med hur hemsk träninsvärken blir;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar