fredag 18 februari 2011

Ska jag eller ska jag inte träna??

SATS BOX

Igår Boxades Jag och Jossan på SATS Stureplan, Instruktörens namn va Petter Tiger och jag tänkte gensat ..grr... det här kommer att vara en hottie ,,, Boy was I wrong! ... Han var ... inte hot .. let´s leave It at that! Jag har tidgare gått på Boxning på SATS Medborgarplatsen med Danijela som Instruktör och tyckte att det var riktigt jobbigt och bra. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva passet.. det var .. stressigt. Instruktionerna var otydliga vilket gjorde det extra jobbigt för Jossan som Boxades första gången och innan man hade hunnit börja med en övning så skrek han ...feeeeeeeeem........fyyyyyyyyyyyyyra ..treeeeeeeeeee...... och sen var det vidare till nästa övning. Vissserligen gicj 1h snabbt men efter passet så kunde jag lika gärna ha sprungit på löpbandet. Jag vet att SATS Box är bra .. men den här instruktören passade inte riktigt mig.

Det var igår det ... men idag har jag ett dilemma! Ska jag träna eller ska jag pausa (dvs cykla hemma) idag? Jag är väldigt trött eftersom jag gick upp extra tidigt imorse och ansvarade för Fredagsfrukost på jobbet. Jag är också väldigt irriterad eftersom min vikt typ står helt stilla... men men ...då får man göra lite ändringar så blir det förhoppningsvist bättre.

Ska jag träna eller??? ......

4 kommentarer:

  1. det där tycker jag är svårt, när man behöver vila och när man "kan" träna så man inte bara bryter ned kroppen.

    SvaraRadera
  2. Vad är ditt mål med träningen och dieten?? Kör du alltid såhär hårt??

    SvaraRadera
  3. Såg just ditt inlägg av en slump. Brukar köra ett högt tempo på klasserna då jag har många stammisar som kommer just för att tempot är högt. Har kört sedan 2008 på SATS med fulla klasser, så det är klart att man lyssnar extra till dem som alltid kommer. De kan upplägget och då blir det givetvis inte stressigt heller. Är man där för första gången kan det kännas stressigt, som på vilken annan klass som hellst.

    Jag skulle även vilja tillägga att klassen var ett vick och jag hoppade in för en annan instruktör. Jag var inte var på topp då jag var gravid i 9:e månaden och väntade alltså bara på att få föda barn men ställde upp på vick så att klassen slapp bli inställd.

    När det gäller boxnig så har jag kört amatörboxning sedan år 2000 och drivit eget boxningsgym i Australien så mina inspirationer till mina klasser kommer inte bara från SATS Box utan har utvecklats genom de 12 år jag arbetat.
    Jag varierar ofta intervallerna och det låter som du var på ett pass när jag körde korta intervaller. Kom gärna till min ordinarie klass på SATS Södra Station, måndagar 17.30

    MVH Danijela

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ, såg nu att inlägget inte var kritik åt mitt håll utan till Petter och att du GILLADE min klass... Sorry, läste fel och i sådana fall tackar jag för god respons! :) :)

      Tyckte väl det lät lite konstigt att någon skulle dissa mina klasser (oavsätt vick, gravid eller ej) :) ;)

      Hoppas vi ses på klassen igen!

      Radera