onsdag 16 februari 2011

Svar till Angelina

Fråga:
Hej igen!! Middagen vart inställd så jag behövde aldrig oroa mig. Har kört min diet i ca 2 v varierat med träning 5dar i v. Blandat styrka och kondition, känns som min träning liknar din ganska mycket. Har dock inte börjat med lika mkt intervaller än, förutom när jag kör corepulse.. Men det kommer,måste bygga upp min kondis först bara. Jag har hittills gått ner ca 4 kg och jag var inte direkt stor innan. Kul med snabba resultat!! Jag äter lite fett o lite kolhydrater,riktar in mig på proteinet. Dock så äter jag havregrynsgröt på morgonen, en kille på gymet sa att jag behöver kolhydrater på morgonen o efter träning, efter träning och till mellanmålen tar jag proteinpulver.. Vad tror du om frukosten, blir det för mkt kolhydrater?? Hur länge kör du dieten?? Hittat lite olika matalternativ så det funkar, men äter så mkt grönt(spenat,groddar osv) så jag blir nog grön själv snart.. Älskar ju kaffe, har dragit ner mkt men dricker kanske Max 5 koppar om dagen, hur påverkar kaffet fettförbränningen o träningen?? Är 174 o väger nu 65kg. Målet är att må bra självklart och ha en snygg muskulös fast kropp.. Sista frågan, känns som jag får boka tid hos dig snart och konsultera om allt som jag undrar över.. Jag dricker whey 80, biffen på gymet tyckte det var passande, vad tycker du?? Kram och tack för dina svar!!
Hej igen!

Det verkar som om du är på god väg att nå din målvikt, fortsätt så. Om du känner att du stannar, d..v.s. slutar att tappa vikt så skulle jag dra ner på kolhydraterna mer och mer. Din kropp kommer i början att bli lite arg och kanske blir du det också, men kroppen hittar snabbt alternativa energikällor och kan klara sig helt utmärkt utan kolhydrater, jag är ett levande exempel :)
Whey 80 är ett bra protein och det är bra att dricka efter träning eller om du inte hinner äta någon gång, men överdriv inte, riktig mat är alltid bäst.
När det gäller kaffet så ser jag inte varför du ska dricka mindre, förutom om du får sömnproblem, annars tycker jag att kaffe gör att man blir mindre hungrig och sötsugen så det kommer jag nog aldrig att sluta med.
Självklart är du välkommern att boka in en konsultation med mig :)

mvh
Anna

4 kommentarer:

  1. Tja!

    Vill bara tillrättavisa lite. Bara för att du slutar tappa i vikt betyder det inte att träningen är något sämre en vad den var förut. Sen betyder det inte att du inte får ut något av det. Det kan lika gärna vara att du har kommit i balans med muskler/fett så dina muskler börjar bli större och väga mer men du har knappt något fett kvar att förbränna vilket då betyder att du kommer öka i vikt. När du tränar ska du inte vara rädd för att gå upp i vikt mät midjemått istället för att gå på vikt.

    Sen det stämmer det du säger om kolhydrater fast mer exakt så är det kroppen behöver inte mer kolhydrater en sallad för att få i sig vitaminer. Det enda vi har kolhydrater till är att lagra inför kalla vintrar. Men nu för tiden har vi så gott om varma kläder och mat så vi behöver egentligen bara äta protein/fett och sallad. Sen se till att du har underhudsfett kvar "det ska du aldrig bli av med". Fast va kul och se någon som faktiskt skrev något vettigt om kost och träning för en gångs skull.

    Mvh Kim Boris

    PS. Har du frågor eller kommentarer skriv till min mail då jag inte följer bloggar utan var en slump att jag hamna här.

    Kimwboris@live.com

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul att du skrev en kommetar trotts att du inte följer bloggar.

    Till Angelina:
    självklart ska du mäta dig med måttband, det gör jag varje vecka, men man vet när man är stuck och inte går ner mer, och det är oftast inte p.g.a. att musklerna blir så pass större, vi har inte så pass mycket testo i kroppen, i 9 fall av 10 så beror det på att vi måste minska på kollisarna lite till :)'
    En sak till Angelina ... du måste alltid ha booty kvar .. utan bootyn så kan vi vara hur smala som helst men det är inte snyggt!!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Bortsett från havregrynsgröten så äter jag väldigt lite kolhydrater, känner mig knäpp som går och läser på innehållsförtäckningen på allt... Några gram blir det säkert iaf. Imorse struntade jag i gröten då blev det en smoothie på lite frukt och kesella. Kaffe självklart o mina vitaminer jag tar. Kesellan innehåller några få gram kolhydrater men frukten har jag inte koll på riktigt. Har du lust att skriva ett inlägg om lite olika frukostar,lunch,middagar du brukar äta så jag ser om jag är ute och cyklar kostmässigt. Sen när det kommer till rumpan, en gång i tiden hade jag en fyllig rumpa men nu är den gone. Så jag försöker träna upp den igen...

    Tack åter en gång för de bra svaren

    SvaraRadera
  4. Att läsa innehållsförtecningar är bra, men vet du vad som är ännu bättre? att inte behöva göra det genom att äta så mycket hemlagad mat som möjligt, du vet du exakt vad du får i dig och slipper oroa dig för hemliga socker eller fett fällor.
    Ang rumpan, kör väldigt tungt,tunga djupa knäböj,utfall,sumo squats , marklyft, jag lovar dig att din gluteus muskel inte hänger, det är bara lite fett över som du behöver få bort:)
    Om det får dig att känna dig bättre så har jag samma problem just nu, skulle bara vilja ta en lyftkran och lyfta upp rumpfan!!! <3

    SvaraRadera