onsdag 9 februari 2011

Träningsdagbok - Bröst

TISDAG

BRÖST+INTERVALL CARDIO

Gårdagen började väldigt segt. Jag och Jossan var båda aptrötta och bestämde oss för att inte ta en kaffe innan träningen utan bara köra.

Jag försöker att trigga mitt naturloga testosteron i kroppen just nu genom att köra åtminstone 1 set som är så pass tungt att jag bara kan köra 2-3 reps max, efter detta så plockar jag av vikter och kör dropset. Detta fungerar inte med alla övningar, alltså triggandet av testosteroner, utan bara när man kör tunga basövningar(läs om dem i mina tidigare inlägg). Dropset kan ni alltid göra om ni t.e.x. känner att ni lagt på för mycket vikt eller helt enkelt om ni vill ta ut er själva till max.

Den första och största övningen blev en basövning, Bänkpress. Det jobbigaste med bänkpressen är att den alltid är Upptagen! Men turen verkade vara på vår sida igår och vi kunde köra direkt.Tjejer, snälla va inte rädda för den här övningen, den är inte bara för killar och hör här ... har man små bröst så kan man träna upp sin pectoralis (stora brsötmuskeln) så att den ser större ut! :)

BÄNKPRESS

Uppvärmning: Edast stången (ca 20 kg) x 20 reps
1:a set 25 kg x 25 reps
2:a set 30 kg x 15 reps
3:e set 35 kg x 3 reps , dropset till 25 kg och dropset till 20 kg.


INCLINE CHEST PRESS

Vi skulle ha kört sne bänkpress men den blev upptagen precis när vi var klara. Att bra alternativ till denna övning är Incline chest press, en av bröst maskinerna med lutande ryggstöd.

1:a set 10 kg x 20+ reps
2:a set 20 kg x 15 reps
3:e set 25 kg x 7 reps, dropset till 10 kg, dropset till 5 kg.


DIPS i MULTIMASKIN.

Musltimaskinen (eller vad den nu än heter) är en maskin där man lägger på motstånd istället för vikt. Där ska man kunna göra både Chins och Dips. Idag körde vi dips med lite bredare grepp och framåtlutande, då tar det på brösten mer istället för triceps... triceps kommer det så klart att ta på iaf.. det går inte att undvika.

1:a set motstånd 40kg x 20 reps
2:a set motstånd 30 kg x 12 reps
3:e set motstånd 25 kg x 6 reps, dropset till motstånd 40 kg x 12 reps



Tills sist avslutade vi bröstpasset med gamla hederliga armhävningar.

CARDIO
Mitt mål är förutom att trigga mitt naturliga testo även att få igång mitt naturliga tillväxthormon. Detta gör jag genom att köra intervallträningar där jag utsätter min kropp för maximal ánsträngning genom att ha väldigt stor skillnad mellan vila och höga intervaller på löpbandet. Jag kan tex vila med 6 km/h och sprinta på 13,5-14 km/h. Igår hade jag dessutom tuggat en massa tuggummi och var ganska gasig i magen, jobbigt för killen som sprang brevid mig, men samtidigt rätt åt honom eftersom han stirrade äckligt på mig hela tiden.
Jag körde i ca 20 min och av dessa så blev det ca 9 intervaller á 45 sek - 1min. Eftersåt var jag helt blöt och utmattad, ett perfekt avslut på en träning.

Fråååågor???
Nu ska jag börja snickra på ett inlägg om kosttillskott och försöka poch besvara lite av era frågor :

Ha de....

4 kommentarer:

  1. Grym du är, tummarna upp för dig!

    SvaraRadera
  2. Sv: haha, ja den sista biten där är väl inte riktigt jag ;p men annars så!

    SvaraRadera
  3. vägde bänkpressstången verkligen 2kg elelr mena du 20kg ? =)

    annars fin träningsblogg du har =)

    SvaraRadera
  4. 20 kg såklart, bra att du är uppsmärksam :)

    Kul att du tycker om min blogg, några förslag på hur jag kan göra den bättre??

    SvaraRadera