tisdag 15 mars 2011

HPLF - + & - ..........

Hello allihopa!

Speciellt ni 12-15 trogna läsare som går in på min blogg no matter what ..hehe .. :)

Jag ligger just nu hemma sjuk och har gjort det typ hela helgen. Jag kan säga annat än att det suger hästballe.. vilket måste vara förjävligt! Det värsta med att ha "Viiiiirus" är ju att man inte kan ta några jävla mediciner utan bara måste viiiiiila. Hatar att vila. Jag vill bara tillbaka till jobbet , jepp ni hörde rätt "till jobbet" och till min träning som fram tills viiiruset faktiskt gick riktigt bra. Nog om det!

HPLF var det .. HighProteinLowFat ... jag började för 1 vecka och 2 dagar sedan och hade min första fettfria ätardag i helgen. Jag tänkte att jag skulle spalta upp + och - med denna nya kost, så får ni själva avgöra om ni vill prova.

PLUS
- Havregrynsgröt på morgonen är mmmmmm...
- Kollisarna gör att jag känner mig lite mer alert och fokuserad.
- Variationen i maten gör att jag nästan längtar lite extra till lunchen.
- Träningen gick lite bättre, framför allt löpningen.
- Jag är inte sötsugen
- Jag gick ner 1 kg förra veckan :)

MINUS
- Jag bajsar inte
- Jag pruttar som fan (eller gjorde det de första 3 dagarna iaf)
- Jag måste ha 2 matlådor med mig, 1st lunch och 1st innan träning.
- Jag blir aldrig mätt
- Ätardagen suger

Ätardagen ....
Allt som är fett är gott ... choklad,glass,kakor,chips ..osv ... så va d i helvete skulle jag käka på ätardagen? Jag gick runt på ICA medborgarplatsen i 1 1/2timme och letade low-fat sötsaker. Low fat mat är ganska enkelt, men sötsaker är fan svårare. Det här åt jag i alla fall :

Frukost:
Risgrynsgröt gjord på :
Grötris
Lättmjölk
Gelatinblad
Socker
Med hemmagjord sylt.
Fettfritt bröd
Mini keso
Örtkrydda

Snack:
Sösura bilar och chupa-chups klubbor. (mådde illa efter typ 5 bilar)
Torkad frukt - Jordgubbar och Ananas.
Sorbet - Hallon från Carte´dor, i helgen ska jag köpa ben and jerry´s.
Frappé - Jordgubbar + 1/3 ägg och socker.

Middag
Pizza gjord på fettfri deg.
Fettfri tomatsås
5 % ost
10% köttfärs (smakade NADA)

Middag 2
Kycklingfilé
Sweet chili sås
Pommes (ungsbakade)

Och en massa .. massa .. frukt .....
Nu är det tisdag och jag har fortfarande inte bajsat ... fettfria ätardagen suger .. men den ska hjälpa mig att loosa vikt snabbare så jag får allt håla ut och fortsätta att drömma om fettdrypande godsaker.

BTW .. sorrrry för att jag skrivit så sällan .. jag looovar att jag ska bli bättre ... :)

2 kommentarer:

  1. Ahh.. illa att vara sjuk!! Man får liksom lite panik ångest av att missa sin träning och allt det roliga! Hoppas du kryar på dig snart!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, jag sitte just nu och andas in kamomillthé - ånga .. tänker ta till alla knep :)

    SvaraRadera