fredag 22 april 2011

Mat dagboken!..ett tillägg till gårdagens inlägg ..

Hej

Glömde även tillägga att det är superbra att föra mattdagbok, det innebär att man inte kan fuska, eller man kan om man ljuger för sig själv, annars har man allt på papper. Det ger en bra översikt över -och insikt om vad man stoppar i sig och ibland kan man få en liten "eppifany" om varför man inte går ner eller upp i vikt bla annat ...


Jag för matdagbok varje dag .. förutom på ätardagen, det är verkligen ingen idé. Jag skriver även min morgon och kvällsvikt i ett annat block så att jag kan ha koll på min viktkurva och se t.e.x. hur mycket jag väger idag i jämförelse med förra torsdagen.



Varje ätardag börjar jag även med att mäta armar,bröst,midja,höfter,lår och vader. Dessa mått är viktigast, inte vad man väger, dessa mått ljuger aldrig (förutom brösten när man har mens) , vikten på vågen kan variera kraftigt beroende på om man har kissat och bajsat som man ska, eller om man har käkat mycket salt eller har mens och binder mycket vatten.


Snygg bild va? .. min man som har ritat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar