torsdag 21 april 2011

NU JÄVLAR!

Hela förra veckan sjuk och nu har jag vilat fram till idag för att försäkra mig om att jag är 100% frisk när jag börjar träna. Förtuom pollen snuva så känner jag mig prima. fick dessutom helkropps massage av min kära make + lite annat ..hehe .. igår så nu känner jag mig ready to shape the fuck up! Det viktiga idag är att tänka på att inte ta i för mycket... fan va svårt ... jag har sen i söndags varit toksugen på att börja köra igång. Min kropp är inte densamma när jag tränar, det känns som om allting bara ..stannar upp! Jag känner mig plufsig och uppstoppad,jag är konstant hungrig och rastlös och min vikt har totalt stannat upp!

Idag kommer jag i alla fall att börja med att träna bröst och armar+ lite kondition. Jag känner mig också sjukt taggat av det underbara vädret och funderar på att utnyttja långhelgen till att springa ute .. dessutom är gymmen stängda under helgdagarna och det ska ni veta är INGEN ursäkt att inte träna, kan ni trycka i er en massa påskmat och godis så kan ni träna också!!!!

Aaanyway ... jag får lite frågor på FB ...btw snälla skriv frågorna på bloggen istället ..om vad jag äter till lunch på dagarna. Min mat kan jag säga är inte speciellt spännande, den är baserad på Isbergsallad,Gurka och balsamicovinäger och sen varierar jag proteinet med att antingen äta kyckling,vit fisk (tilapia) eller tonfisk. En posrtion är ca 95-120g (kött,fisk eller fågel) 1/3 gurka och 1/3 isberg. Jag kruddar endast med sockerfria kryddor och köper ekologisk balsamico.

Så här ser en jobbdag ut för mig :

Frukost:
3-4 äggvitor (X-tra large ägg) VIKTIGT! att äggen kommer från frigående höns.
ca 50g hamburgerkött eller rökt fläskfilé.
ca 1/4 gurka eller ibland 2st ättiksgurkor.



Mellanmål 1.
Mellanmål äter jag endast om jag har lunch 12.30, annars skippar jag det.
2-3 skivor hamburgerkött, lite gurka, 1 äggvita.

Lunch
Om jag har lunch 11.30 så brukar jag äta ca 120-150 gram kött,fisk el. fågel och om jag äter lunch vid 12.30 så blir det 95-120g.



Mellanmål 2/mål innan träning.
Om jag inte tränar så ser mitt mellanmål ut som det ovan, då ska jag ofta fika efter jobbet eller åka hem direkt efter och har inte så lång tid kvar till middagen
Tränar jag så äter jag ca. 150g kött,fisk, eller fågel, 1/3 isberg och 1/3 gurka + balsamico.


Middag / mål efter träning.
Mål efter träning beror lite på när jag kommer hem, kommer jag hem och äter fram till 20.00 så ser det ut som 12.30 lunchen ungefär.
Efter 20.00 så blir det 2 skopor protein.


Mitt mål är att inte äta mer än 800 kcal per dag och jag landar oftast på 750-ish. Visst låter det lite med 800 kcal .. men om ni tittar på min dag så är det inte  så jättelite mat jag får i mig och jag är faktsikt inte hungrig. Att äta som jag gör innebär att man aldrig får tillåta sig själv att bli hungrig eller ännu värre att få blodsockerfall, då är det kört. Man får heller inte äta för stora portioner för då blir man hungrig snabbare. Tänk när ni sitter och äter på att bli lagom mätta och att ni faktsikt kan äta om 2-3 timmar igen.

Jag är ofta inne och kikar på olika fitnessprofilers hemsidor, de fotar ofta sin mat och lägger upp bilder så att man kan se hur maten ser ut. Bilderna är ofta väldigt fancy och väldigt snyggt upplaggda, man kan nästa tro att alla är masterchefs. Själv har jag 1h på mig att hacka salladen och gurkan, blanda i mitt valsda animaliska protein, äta maten och dricka en kaffe. Sen måsre jag jobba igen, så för er realistiska, arbetande och opretetiösa människor så lägger jag upp lite bilder  på hur mina luncher brukar se ut.

BTW .. tar tacksamt emot förslag om bra musik till löprunda oh träning i huvud taget, inga ballader tack!

Kram!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar