fredag 15 april 2011

TV-SHOP .....RIP OFF!!!

Nu har jag varit hemma i en hel vecka och då blir det naturligtvist mycket TV tittande. Man hamnar i en ond spiral av Top model och Project Runway, vilket i och för sig är helt ok program att titta på när man är sjuk.. När man är som mest "inne" i TV tittandet och när hjärnan ställt in sig på " brain pause mode" så ploppar det helt plötsligt upp en super-fit kvinna i TV- rutan som åstår att hon gått ner heeela 10kg med hjälp utav ett redskap som min morfar i serbien kunde ha byggt när han levde. Hon visar före och efter bilder och påstår att man eeendast behöver använda detta redskap i 5 min om dagen för att få en "total workout experience". Maskinen ska tydligen träna bort fett på magen och resten av kroppen .. vem vet? den kanske t.o.m botar cancer? ..eller INTE! Problemet med dessa TV-shop reklamer är att de säger precis vad vi vill höra och ger oss exakt de bilder vi vill se. De lovar till och med oss att vi kan gå ner i vikt och få en superfit kropp utan ansträngning. De jämför övningar som klassiska sit-ups och armhävningar och får det att se ut som att dessa övningar "skadar oss" och att vi absolut ska köpa deras produkt som baaaara kostar 100kr/månaden för att bli superfit-a. Reklamen är lockande, kvinnorna och männen är vackra och de lovar oss att den enkla vägen är den bästa.
Seriöst, när har den enkla vägen varit den bästa???? ..
Jag blir lika irriterad varje gång min kära mor köper hem någor skit från TV-shop och hon blir lika förvånad varje gång när det med "mirakelredskapet" följer med en liten bok som talar om för dig hur du ska äta för att uppnå dina mål. Plöstligt blev det inte så enkelt???? Inte en enda gång nämnde de i reklamen att man fakstiskt måste lägga om sin kost och jag tror inte att den hade varit särskilt lockande om de sagt ..
- Med abcirkle pro kan du gå ner 10 kg i vikt om du använder den 5 min per dag ... och skippar allt fett ochg socker! HA! då hade de inte sålt särskilt många.
Men men ... som min revisor brukar säga ..det finns många optimister därute och de gör TV-shop väääldigt rika.
Men de ska inte få tjäna pengar på ER om jag får bestämma!
Kom ihåg, snälla ni, det finns inga shortcuts in life och allt som är värt något måste man kämpa för.
Sen vill jag bara påminna IGEN om att punktförbränning INTE existerar , ni kan INTE INTE själva välja vart ni kommer att gå ner i vikt först, det är er genetik som bestämmer detta. Det innebär att ni kan gör 1000 reps på er Abcirkleproshmoho, visst kommer ni att svettas och bygga lite mage under fettet men detta betyder inte att ni kommer att gå ner i vikt på just magen, have I made my self clear??????

AAaaanyway .. det enda somjag tycker är värt att köpa på TV-shop är Sheer cover, jag använder det just nu och det är superbra, INTE lika maaagsikt som de framställer det, men det funkar riktigt bra för mig.
Zumba är också en kul video att ha hemma för lite cardio framför TV:n.
Motionscyklar är bra och vissa crosstrainers, dessa är cardioredskap som ALLTID är bra att ha hemma. ALLA andra produkter som utlovar bra träning på 5 min och punktförbränning är SKIT, got I?????



VILL NI HA HENNES KROPP????
SÄTT IGÅNG MED DIET,CARDIO OCH TUNGA KNÄBÖJ ..m.m.....

FRÅGA MIG OM NI ÄR OSÄKRA, MEN SNÄLLA ...SNÄLLA KÖP INTE DEN HÄR SKITEN!

BTW min man har denna kvinna på FB som vän och hon tävlar i fitness...

BYE!

2 kommentarer:

  1. skitbra inlägg!! har faktiskt testat den maskinen på ett hotell jag bodde på, bara för att just testa, verkligen shittygrej för människor som inte vågar(?) träna på riktigt.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag håller med dig fullt ut att mycket inte stämmer med tv-shop men samtidigt vill jag påpeka att det inte är så med allt!
    För ett halvår sen köpte jag en abdoer twist och jag tänkte väl mest att det kunde vara kul att pröva men den har faktiskt hjälpt mig! Jag blandade 20 mins pass med vanlig träning och voila!! Jag har fått synliga magmuskler tack vare den :) förstår vart du vill komma men tänkta bara säga att det har hjälp mig jättemycket med en abdoer twist

    SvaraRadera