måndag 27 juni 2011

Diet 2.0 ...

Hej igen!

Nu är jag igång!
Vågen landade i lördags på 54,2 och jag närmar mig sakta men säkert mitt mål som är 50 kg. Jag hade gärna fortsatt med min Protein (only) diet, men min man( www.musculus.blogg.se) tyckte att det var dags för en liten förändring och i och med att han har en sisådär 10 år mer erfarenhet än mig så lyssnar jag på honom.
Min nya kost ser ut på följande sätt :

Frukost:
25 gram mannagryn
1 skopa Jordgubbsprotein.
25 g mannagryn kokas med ca 3 dl vatten tills det blir as thick as possible. Sen ska det in i kylskåpet över natten och stelna. På morgonen när jag vaknar så blandar jag in en skopa whey proteon jordgubb och voilá frukost är ready.

Lunch / Mål innan träning nr 1 :
150g kycklingfilé, tonfisk eller torsk/tilapia.
1 skiva hemmabakat bröd utan smör,mjölk och socker och med dinkel och andra fullkorn (?) .. vet inte riktigt vad det innehåller då jag inte bakar det, men jag kan fråga min man om ni vill?
eller...
2 st riskakor
till det äter jag 1/2 tomat , några skivor gurka och lite rödlök.

Mål innan träning nr 2 :
150g kycklingfilé, tonfisk eller torsk/tilapia.
1/2 tomat , några skivor gurka och lite rödlök
inga andra Carbs än salladen.

Mål efter träning:
1 skopa Whey protein (vit choklad smak) med vatten.

Träning nr 1 :
Styrketräning 1st muskelgrupp + 15-20 min cardio.
Träning nr 2 :
Cardio 60 min.

50 kg ... here I come ... hopefully :-S

Frågor??

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag undrar om du har lite tips för mig?
    Jag undrar hur man blir av med den putande sockermagen och hur man kan få smalare lår? :)
    SKulle va snällt om du svarade.

    Ha de bra !

    Jenne

    SvaraRadera