torsdag 30 juni 2011

Proteinglass

Wow! Den här veckan har varit tuff!
Först och främst för att jag ändrat min kost .. usch va mycket hungrigare man blir när man inte startar dagen med äggvitor + rökt fläskfilé.. men men .. energi har jag haft på gymmet så att det räcker och blir över.
Jag tänkte testa i en vecka för att se vad jag får för resultat på vågen men sjäääälvklart va jag ju tvungen att gå och få mens i tisdags och då sväller jag upp som en jävla balong och vågen går inte att lita på, inte ens måttbandet! Jag har beslutat mig för att ge det en vecka till och det beror på att jag inte gått upp i vikt samt att jag tror att det kan funka så länge jag håller mig till kollisar på förmiddagen, 2 x träning om dagen och bara Proteinglass till middag. Jepp! ni hörde rätt P-R-O-T-E-I-N-G-L-A-S-S. ... Jag återkommer ikväll med mer info ..... ;)

6 kommentarer:

  1. hej

    försökte hitta en mailadress till dig, men hittade ingen...
    Men nu till grejen som jag skriver här i stället då!
    Är en ensamstående mamma till 4 grabbar som jobbar som resande försäljare... trött på att inte komma i den formen som jag vill göra... vill ha en utmaning samt någon som "kontrollerar" mig ;)
    Vill du ha en utmaning i att vara den som kontrollerar och hjälper mig?
    Jag skickar min mailadress när/om du svarar här :)

    //Camilla

    SvaraRadera
  2. Anonym sa...Hej Camilla!
    Jag hjälper dig mer än gärna.
    Skicka mig gärna hur lång du är och hur mycket du väger. Sen skulle jag också vilja att du skrev ner hur en vanlig dag ser ut för dig på jobbet och vad du äter, ju ärligare och mer nogrann du är desto bättre kan jag hjälpa dig :)
    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
  3. Jag är 177 cm och väger 64 kg... Samlar "fett" runt buken, och vi har tidiga hjärtinfarkter i familjen, därav min tanke på rätt kost och träning...
    Jobbar antingen på resand fot (bil) runt om i Sverige... eller sittande kontorsarbete.. När jag jobbar ute så är det på resdagarna, Mac Donalds och när jag bor på hotell så är det barmenyn eller restaurangmat som gäller...
    Äter jag min egen mat hemma så älskar jag pasta med någon gräddsås med kött/kyckling eller bacon i... gärna sallad till... och bröd/ mackor älskar jag... Hmm.... Äter gärna kött/fisk/fågel med enbart sallad till, men blir ofta sugen på nåt efetråt när jag inga kohydrater äter till... Älskar feta såser och "geggor"

    mailadress
    cl1969@live.se

    SvaraRadera
  4. väntar med spänning på förklaring angående proteinglassen!! :D

    SvaraRadera
  5. det där med proteinglass låter som en sjukt bra ide ju, särskilt för mig som inte kan äta vanlig glass då jag är diabetiker och laktosintolleran (öhh... glömt hur det stavas ^^) ser med spänning fram mot detta. tack återigen för en sjukt bra blogg, kram

    SvaraRadera
  6. Hej tjejer!
    Sorry att jag inte svarat er om glassen!
    Gå gärna in på www.musculus.blogg.se , min mans blogg, där har han förklarat hur man ska göra, det är o princip bara White chocholate protein ifrån scitech nutrition och vatten i blendern och sen ska det i glassmaskinen, inget mer!! ASGOTT!

    SvaraRadera