tisdag 2 augusti 2011

Min nya livsstil ..

För första gången i mitt liv så ska jag börja äta "normalt" , alltså inte svulla och inte dieta, jag ska helt enkelt lära min kropp hur många kalorier den behöver för att stanna så som den är nu. Det här är inte helt enkel och jag kommer att få experimentera mig fram till rätt mängd Protein,Kolhydrater och Fett samt Kcal intag som jag behpöver för att inte pendla upp och ner i vikt, det är slut med det nu!
För vissa av er kanske det här låter konstigt och inte så svårt alls, men jag är uppvuxen i en Serbisk familj da lördagsgodis aldrig existerat, för oss var varje dag lördag och vi umgicks helst genom att äta så mycjet dom möjligt.

Aaanyway till att börja med så kommer mina riktlinjer att vara :
100-120 g protein / dag
100-150 g kolhydrater /dag
Fett och socker så lite som möjligt, kanske lax 2ggr i veckan och Socker eventuellt endast efter träningen.

Mitt första mål idag bestod utav :
40 g Müsli/havregryn , men jag hade lite brottom imorse och tog müslit som har socker och torkad frukt, det ska jag skippa och istället ta vanlig müsli och själv lägga till några frysta bär. Sen kommer 40g att bli 1/2 kopp istället. För att gröten skulle bli lite godare så hällde jag i några droppar funlight jordgubb och lite mini mjölk- Det var kollisarna och fettet.
Proteinet - 4st (kanske kommer nli 3 imorrn) äggvitor och 3 små coctailtomater,1 ättiksgurka och några små minimorrötter.


Mål nr 2:
2 st Riskakor - lättsaltade och naturella.
2 st teskdedar minikeso som jag bredde på riskakorna.
100 g lyxräkor som jag fördelade på de båda riskakorna.
1 ättiksgurka
1/2 stor tomat, 1/2 gräslök, några skivor gurka och rödvinsvinäger, kryddat med lite salladskrydda.






Nu ska jag vänta ett tag och sen gå iväg 1h ch träna.. men först ska jag jobba lite! Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar