måndag 17 oktober 2011

Ooops I did It again ....

Hej!

Till alla er ..om det finns någon kvar ... som läser min blogg. Jag förstår er om ni inte gör det! Jag förtjänar inte att någon läser min blogg, dels för att jag har varit riktigt dålig på att skriva, men framför allt för att jag har misslyckats. Sådär! nu är jag klar med att tycka synd om mig själv! Nu ska jag ta mitt egna advise och shape the fuck up!!!!!

Man får tycka lite synd om sig själv så länge man sätter en gräns. Jag har på ca 1 månad lyckats med att gå upp mer än 10kg, mestadels av den vikten har jag faktiskt lyckats att gå upp på de senaste 1 1/2 till 2 veckorna. När jag gick ner till 52kg så trodde jag att jag var klar för alltid, jag trodde verkligen att från och med nu så skulle jag vara smal, ack så fel jag hade. 

Att gå ner i vikt handlar inte om att dieta och vara konstant hungrig, missförstå mig inte, at some point så måste man vara hungrig eftersom det man basically är ute efter att att göra en "gastric bypass" på sig själv. Utmaningen är inte att gå ner i vikt, utmaningen kommer sen.

 Jag var inte redo mentalt för "efter parten", jag hade inte gjort upp en "efter plan". När jag kom ner till 52 kg så ville jag bara slappna av liiiite. Det här liite gick bra så länge jag var på semester. Varmt klimat och aktiviteter som simmning och gym gjorde att jag endast gick upp några obefintliga kilon, men inget direkt synligt. Sen kom jag hem och "undantagen" började.
började "unna mig själv" saker och intalade mig själv att jag minsann kunde göra det lite då och då .. jag är ju smal nu. HE! I THINK NOT! Förra veckan blev jag sjuk, bihålor och skit, men eftersom jag hade en vecka med resande och utbildning inplanerad så bestämde jag mig för att hålla ut och kämpa mig igenom veckan. Den här veckan kom min patetiska personlighet fram, den som jag kämpat mot i ett år och trodde att jag hade gjort mig av med för länge sen. Hon intalade sig själv att hon minsann förtjänade att cut herself some slack eftersom att hon var sjuk, hon köpte en massa saker som hon inte skulle på ICA och tryckte i sig dem i liggande position på hotellrummet, HON tänkte inte för en sekund på att hon nr 1: Inte tränade och Nr 2: har en fucking jävla metabolism och en kropp som har varit van vid svält.
Hon tittade sig själv i spegeln när hon kom hem, ställde sig på vågen och blev helt förkrossad!
DET ÄR INTE SYND OM HENNE!!!!

Nu väger jag 65 kg och jag måste börja om på nytt. Jag tänker inte på hur jag ska gå ner i vikt, det vet jag redan. Jag planerar istälet redan nu hur jag ska behålla den. jag är 27 år och har inte råd att hålla på att misshandla min kropp såhär längre.

Till ER mina vänner. Jag känner inte att jag kan skriva en edukativ blogg just nu, nu måste den handla ganska mycket om mitt liv och min vardag. MEN det här betyder inte att jag inte vill hjälpa er, eller höra om er vardag och era problem.

Om ni känner samma som jag eller har en tvärt emot situation och inte kan gå upp i vikt, hör av er!
Det är faktiskt lättare om man delar med sig.. det tycker jag i alla fall!

Min mat idag :
Jag siktar på att få i mig 4 mindre mål. Mina mål består av mestadels protein och kolhydrater såsom sallad, inte spannmål och liknande.

Min träning kommer jag att dela med mig mer av..

Såhär såg jag ut i somras:


Jag till vänster:



SÅHÄR SER JAG UT NU:

4 kommentarer:

  1. Hej! vill bara börja med att tack för din ärlighet!! Uppfriskande!!
    Har en fråga, hur långt ska jag gå per dag och hur snabbt för att få nån så när fettförbränning? just nu går jag ca 4.5 kmdirekt på morgonen och 5 km på eftermiddagen.. just nu krånglar både mina fotleder och knän åter igen så vågar mig inte på att jogga mer en högst 5-10 min per dag då det vid mer börjar göra ont..

    SvaraRadera
  2. Jag har följt din blogg ett tag, så det är kul med ett livstecken nu ;)
    Jag måste säga att det är skönt att få läsa om någon annan som "svävar iväg" nån gång. Själv har jag tappat lite motivation både när det gäller träning och diet. Detta pga jobb och hem som tar för mycket tid just nu. Orkar helt enkelt inte. Nu har inte jag gått upp 10 kg, men visst känner man sig lite misslyckad över att inte ha kunnat behålla sommarens form :|
    Ha det, och lycka till!

    SvaraRadera
  3. Liz:

    Du gymmar ofta på morgonen va? Jag skulle kanske rekommendera den sittande cykeln. Jag har själv problem med mina fötter och ipplever att jag avlastar dem när jag sitter och cyklar, därför joggar jag inte och springer inte.När dina fotleder och knän börjar krångla så mpåste du vila, eller byta träningsform, annars blir det bara värre. Har du varit hos läkaren? Jag har special inlägg för mina fötter, kanske behöver du något stöd? En annan sak som är viktig är variation, om du vänjer kroppen vid en träninsform så utmanas den inte, prova med att variera dina promenader med att cykla ..eller min favvo trampmaskinen? Let me know how It works out :)

    SvaraRadera
  4. Petra:

    Tack för att du fortsätter att läsa min blogg, jag ska bli bättre nu, jag lovar!
    Min man sa en bra grej häromdagen när vi bråkade om att vi har för lite sex :-S .. han sa att om jag blev mindre stressad av vardagen och tog den lite mindre på allvar, alltså jobb osv. så skulle jag slappna av mer på min fritid, alltsåm den tiden efter jobbet. Han ser nämligen all tid utanför jobbet som FRI-tid och inte bara helgen. Du är inte misslyckat, du är bara mäsnklig. Tuck synd om dig själv, men bestäm ett datum när det slutatr!! Det låter väldigt korkat men prova! Jag ska försöka motivera dig genom att uppdatera mig oftare, men du måste sparka dig själv i rumpan får att komma igång igen!!!!

    SvaraRadera