tisdag 29 maj 2012

Lidl is the shit!

Hade ni bett mig att gå in och handla i en Lidl butik för ett år sen så hade jag sagt no way josé! Jag gillar inte butiker där de staplar "vanish" på samma hylla som "ritter sport" och tvättmedel och schampoo med skumma tyska namn..ja, jag har fördomar och oftast tror jag på dem och står för dem ganska kraftigt, men nu måste jag erkänna att jag har varit lite för snabb och dragit lite förhastade slutsatser om Lidl. Visst är det en skum inredning och skumma människor där som aldrig hört talas om vad "kösystem" betyder, de köper 100 liter "vitamindryck" och jag vill bara skaka om dem och tala om att den drycken aldrig ens kommit i närheten av en vitamin. Jag vill tala om att de som jag istället kan köpa typ 1kg gröna äpplen, 1kg röda, 1kg apelsiner, 4 burkar tonfisk, 2 pickled paprika, 4 pickled gurka och i paket tuggummi för ca 250kr och själva göra vitamindryck. Inte på tonfisken alltså ;-). Anyway hitta det på ICA för samma pris, I dare you!
Grönsaker behövde jag inte idag och inte kvarg heller, men sjukt billigt är det!
Sååå kan man klara sig på att endast handla på Lidl?
Svar: Nej!
Men frukt och grönt ska ni absolut handla där!
.. Fan .. Nu blev hag sugen på ett äpple.. Natt natti :-****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar