lördag 26 januari 2013

Helvetes dagar ..

Jag vet inte vart jag ska börja ....ber om ursäkt om min text är helt fucked up.. Jag mr inte så bra just n .

Igår var jag på läkarbesök, mina sår på foten började blöda och sjuksystrarna på Sophiahemmet ville att jag skulle komma så fort som möjligt.
Dagen efter åkte jag in helt förstörd, min fotknöl gjorde ont hela natten och jag lyckades sova i 3h.
När sjuksystern började fråga mig hur jag mår så bröt jag ihop helt och hållet, hon klappade mig lite på huvudet, satte sig brevid mig och gav mig en stor kram.

Sjuksystrarna på Sophiahemmet, speciellt det på Fotkirurgin är de varmaste, snällaste och goaste människorna som finns.
När läkaren kom in för att kika på min fot satt det två stycken sköterskor med mig, en höll mig i handen och den andra stod bakom mig och klappade mig på ryggen, nästan som att de skyddade mig :-)

Jag förklarade för honom att jag har ont och vart och betättade även att jag har har ont i höger fot. För er som inte känner mig så opererade jag höger fot förra året och när de lindade om min fot efter operattionen så satte de förbandet så hårt att det blev en blödning och foten såg ut såhär (se bild längst ner)




Nu har jag ett gigantiskt ärr som svider som fan. Jag har även metallplattor och skruvar i foten som gör att det gör ont.

Doktorns förslag är att jag avvaktar tills vänster fot blir bra och att han vid samma tillfälle plockar ut metallplattor ur både fötterna samt åtgärdar mitt ärr genom att skära bort min skadade.
Han berättade även att smärtan som jag har i fotknölen är en nervskada och måste ha skett under operationen och gav mig nya meds för det.

Jag åkte till apoteket direkt efter för att hämta ut nya medicinen samt mer utav den gamla. Apoteket var självklart fullt med pensionärer som gjorde att jag fick vänta 20min innan jag fick hjälp. När det väl var min tur så upptäcket apotekarinnan att dokorn har skrivit fel på receptet !
Jag lyckades endast få ut mina nya meds men för de andra får jag ringa på måndag igen .. Suck!!!

När jag kom hem var klockan runt 14.00 . Det första jag gjorde var att ta 2st Gabapentin Sandos eller "gabbar" dom jag kallar dem (nya medsen) och 1st oxycontin, foten gjorde ont som fan ... Jusst det glömde berätta att jag fick börja gå på foten i min nya ortros-stövel, därför gjorde den extra ont.
Tabletterna gjorde nästan på en gång att smärtan minskade men jag blev jättetrött. Jag ville inte sova så tidigt så jag bestämde mig för att noppa mina sjukt buskiga ögonbryn och vaxa min jättelånga mustach... Det gick sådär.. Rekommenderar det inte när man är meds-påverkad.

Efter det tog jag två Gabbar till och ringde min första bästis Anna Lundhall, vi pratade i säker 1 1/2 timme, sen tittade jag lite på Greys och tog två gabbar till.

När min man kom hem var jag hög! Jesus christ vilken sjuk känsla ...
Gick och la mig tidigt och sov som en stock!!! Har inte sovit så gott sen... Typ aldrig.

När jag vaknade imorse började helvetet ....

Mamma ringde och väckte mig vid 12 tiden, jag kunde knappt pratade med henne, mitt huvud kändes som att det skulle sprängas any second. Jag la på luren och skulle precis resa mig upp för att gå på toa när den värsta smärtan jag upplevt började.. I hälen! Helvetes jävla skit va ont det gjorde ch smärtan ägrade ge med sig. Jag fick panik o h smällde i mig 2st Gabbsar, 1st oxy, 2st alvedon och 1st migräntablett ...sen dess har jag haft en grov migränhuvudvärk, känt mig spyfärig och i prinip velat a livet av mig idag.. Det enda som slutade göra ont var hälen.
Jag insåg att ag både igår och idag överdoserat Gabbarna, det är en sjukt stark med och jag bar inte redo för det antal doktorn ordinerat.

Trotts min grova huvudvärk så lyckades jag messa lite med en av mina äldsta och bästa vänner Viktorija Macek, stackare hon behövde verkligen inte min negativitet, men hon va så himla gullig och supportive och kommer hopefully och hälsar på mig imorn.

Nu orkar jag inte skriva mer., mår inte så bra och tror inte att ni orkar läsa mer..

Stor puss och kram på er som läser<3

Ååh btw.. Har ni några bra tips mot migrän så tar jag tacksamt emot dem.







2 kommentarer:

  1. Fy .
    Smärta är inte skoj , något jag har rätt stor erfarenhet av, vet vad den kan göra med ditt humör !
    Tänker inte ge dig nått råd , olika för alla , tänker inte heller säga nått sånt där fjompigt om att det löser sig.
    Men , painkillers - gör inte under för humöret.
    Dålig pepp va ,?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Carina du är skön!! Jag gillar ärlighet! Får jag fråga hur du hittade min blogg?

      Radera